Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får man huden len och brun?

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotoJoe

Aktiv medlem
Enkelt, filtret i Photoshop heter "Damm & Repor". Där kan man ställa vilken grad av utslätning man vill ha. Färgtonen ändrar man med "Nyans & Mättnad" eller "Nivåer" om man så vill.
 

muster

Aktiv medlem
Allright, gör ert bästa med denna:


Psst, hur visar man en bild direkt i inlägget?
 
Senast ändrad:

sebbfolk

Aktiv medlem
Man väljer bild med hjälp av Bläddra som finns vid rubriken Bifoga fil under rutan du skriver i.
Obs att bilden får vara högst 50 kb.
Visst vore det skojigast om alla visade sina bidrag här i forumet?
 

Estethia

Aktiv medlem
ett försök

jag jobbar oftast med plåstret när jag fixar damm, repor eller kvisslor/prickar.
här har jag sen kört en lätt NI över bilden.
även lite ställda färger och nivåer oxå plus lite smått å gott.
fräknar tycker jag är fint, så dom har jag behållit.
 

Bilagor

Senast ändrad:

sebbfolk

Aktiv medlem
Här är min variant. Vad menas förresten med NI?
Fick inte med bilden, den kommer längre fram i listan!
 
Senast ändrad:

Cederbom

Aktiv medlem
Ah, det här var kul! Var tvungen att testa jag med! :)

Har kört lite NI, sparat vissa delar med en mask, klonat lite och dodgat/burnt lite... Å så lite färger, kurvor å sånt. Ville få lite varmare toner och mer färg, men på det här snabba försöket så blev lite ett mindre snyggt rödstick.

Det är riktigt kul att se hur andra har behandlat samma grundmaterial, det borde finnas mer sånt här! Man lär sig av att se hur andra har gjort. Gillar Christels variant väldigt mycket, men att hon var duktig visste jag redan! :)
 

Bilagor

Senast ändrad:

Hans-C

Avslutat medlemskap
Jag håller med om att det var väldigt roligt att se alla varianter! Jag har använt samma saker som Gunnvor ovan plus mycket suddgummi. "Moln" och ljuseffekt softomni på bakgrunden.
 

Bilagor

ANNONS