Annons

Lekte med 300D i en inomhushall idag...

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Ok, en ny 300D tråd:)

Yngsta grabben tränar fotboll och de har strötider i en inomhushall här uppe i Luleå. Ett av mina motiv :)-) för att köpa en 300D var just att kunna fotografera grabbens matcher och jag väntar intensivt på våren. Idag så skjutsade jag honom till hallen och tog med kameran för att få prova lite.

Det är hall (Arcushallen i Luleå) med en fullstor fotbollsplan och löparbanor runt om. Belysningen är ju inte den allra bästa (halogen) eller speciellt stark.

Korten blev inte mycket att hänga i julgranen men det blev bilder:) Dock är inte underexponerade ISO800/160 bilder speciellt upphetsande.

Det var i alla fall kul att få se vad som är möjligt att göra med RAW och Photoshop CS. Vitbalansen gick att få till. Jag kunder skruva med exponeringen och killarna gick ju att känna igen! Jag tillochmed fångade skottögonblicket direkt! Detta har jag försökt i 2 år med en Nikon CP995 utan att lyckas trots strålande solsken och medvind. Nu gick det på första försöket inomhus i en hall!!!

Jag kan knappt vänta till sommaren (eller till att jag får min 50/1.8, då ska jag göra några nya försök). Hmm, snart är det slalomsäsong, det kan bli kul! Livet leker!

--jalle
 
ANNONS