Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Semestertips: Mindre reflex i motljusskydd.

Produkter
(logga in för att koppla)

Smw

Aktiv medlem
Tack för tipset.

Är det ett problem med reflexer i motljusskyddet, har du märkt någon förbättring?

Hej !

ja, problem är det, kanske inte så mycket i detta, ( är orginal C ), utan ett från Ebay som var
betydligt blankare, ( och väldigt mycket billigare, känns lite konstigt att ca 10%
av objektivvärdet sitter i denna plastbit ).

Nej, har inte sett nån skillnad, har inte jämfört heller.

//MW
 

apersson850

Aktiv medlem
Canon har utvecklat en speciell flockningsteknik för att göra plast och metall "pälsig". Biltemavarianten är nog billigare...
 

PMD

Aktiv medlem
Kardborrarna i kardborreband brukar vara gjorda av ganska blank plast (åtminstone öglorna) så frågan är väl om reflexerna minskar. Någon slags matt filt tycker jag borde vara bättre.
 

Smw

Aktiv medlem
Kardborrarna i kardborreband brukar vara gjorda av ganska blank plast (åtminstone öglorna) så frågan är väl om reflexerna minskar. Någon slags matt filt tycker jag borde vara bättre.
Hej !

Jo, men den delen där "ludret" sitter på är betydligt mattare än sidan med hakarna.

Glömde säga att det är en självhäftande karb.

Det finns säkert bättre, detta är det bästa jag sett på länge, enklare och svartare än
Humbrol mattsvart.

//MW
 
Senast ändrad:
ANNONS