Annons

WIFi och iPhone 6

Produkter
(logga in för att koppla)

jseffel

Aktiv medlem
Hej.

Nån som kan göra en idiot-guide för att få wi-fi att funka mellan xt1 och iPhone 6? Har fått igång det 1 gång men aldrig lyckats igen.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Ta du hjälp från en Android användare?

Hej jag kör Android själv och har sällan problem men många andra verkar ha det. Båda Android och iphone användare.
Först och främst ser till att du ha den rätta app installerate. På Android Market finns det 4 olika!? Den ska heter Camera Remote. När väl den rätta är installerat är det viktigt att du stänga av din 3g/4g nät. Bör nämnas att jag utgå ifrån att båda system har samma problem!
Kolla gärna också att din iphone inte är inställt på att alltid koppla upp dig till den starkaste wifi signal. Den från kameran är väldigt svag och räcker högst på 4m avstånd. Om du är hemma vill din iphone kanske hellre koppla upp sig till din hemma wifi.
Nu bör det inte var något problem. Starta kameran, bläddra till wi&i connection och tryck OK. På din iphone öppna du appen och välj Remote Control, Browse eller Receive. Håll tummarna. Ibland dycker en grön ikon upp som står Connect. I så fall tryck den och vänta. Efter 10-15 sekunder om inget har hänt kan du prova trycka på OK på kameran igen och sedan väntar.
Hoppas det funkar.
Om du ändå inte lyckas kan det vara att en uppdatering till kameran eller din iphone ha ställt till med problem. I så fall gå du till wifi inställningar på kameran och välj wifi/reset. Du måst nu skapa en ny koppling.
Lycka till
 

jseffel

Aktiv medlem
Tack för svaret.
Jag hade tydligen lyckats ta hem 3 appar varav bara en fungerade. Tar jag rätt app så är det inga problem.
 
ANNONS