Annons

Reservdelar, Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Henkeman

Aktiv medlem
Hej

Har en gammal Nikon FG som sekundär kamera, problemet är att jag tappat bort muttern som håller fast "framdragararmen". Har letat runt på nätet efter butiker som kan tänkas ha denna del, men inte lyckats något vidare. När jag pratade med Nikon sa de att de slutat lagerföra den delen sedan 5 år. Vad göra nu? Någon butik borde väl ha en sådan? Nån som känner till nån bra reservdelsbutik?
 

Henkeman

Aktiv medlem
Ok, de där länkarna hade jag missat men nu har jag kontaktat de så får vi se om de kan göra nåt.Jo typ Järnhandlare har jag också tänkt på, men den här muttern är lite udda, liksom konisk på ena sidan. Men det är värt attt prova om man inte får tag på en nån annanstans.

Jag bor cirka 10 mil från stockhom så det är inga problem, ska kolla med Fapo, de verkar lovande.

Tack för svaren grabbar!
 

Henkeman

Aktiv medlem
Fasen, ingen av de hade. Fapo, sa att de själva saknade ett antal sådan muttrar.

Man kanske skulle kontakta Nikon i Japan eller nåt?
 

Henkeman

Aktiv medlem
Ja, lite tråkigt är det, inget vidare att ha den hängande i en bit fiskelina ;)

Japp, har kollat med alla auktoriserade utom den i Göteborg, och Lasses. Alla jag kontaktat säger samma sak, att den är slut.

Har Lasses flyttat nyligen? Jag var och letade efter de på Grev-Turegatan förra veckan. Men jag får tydligen åka till Saltsjö-Boo istället. Det får nog bli mitt sista hopp...

Tack!
 

Roben

Aktiv medlem
Du började i fel ände... ;-(

Lasse har hållit till här flera år:

Björknästorg 1
132 02 Saltsjö-Boo
Tel: 08-715 54 45
Fax: 08-715 54 45

Hoppas att det går bra. Det är så dumt när en lite skitgrej är borta.

Rob
 
ANNONS