Annons

Försköning av naturen

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristian h

Aktiv medlem
Fritt fram att försköna dessa två sissådär tagna naturbilder. Håll det gärna på en seriös nivå och skriv gärna någon rad om vad ni gjort.

Ser med glädje fram emot vad som går att få ut av dessa bilder.

Fullstora oginalbilder med Exif finns på.
http://hem.passagen.se/hernstro/fotosidan/fritt/
Här kommer 424_2414 för er som gillar rinnande vatten med lite is...
 

Bilagor

Senast ändrad:

lotelo

Aktiv medlem
Aj då, jag hinner inte nu men den andra bilden skulle bli mer spännande om det stod en pirat på plankan, på väg att hoppa. Kanske kan jag rita dit en i kväll efter middagen..

Den första kunde ju få några blixtar från Alien Skin eller nåt kanske? eller gör den svart vetja, nattfoton utan blixt på 1/1000 ser man inte ofta...

Det var mina seriösa förslag till dina toppenbilder.
 

lotelo

Aktiv medlem
Hoppsan, jag glömde att det skulle vara vackert. Mina förslag hade nog bara gjort dem annorlunda så glöm dem.

PS. Är denna tråden flyttad? DS.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Japp, den låg i fritt forum förut. Det är ju onödigt att lägga sånt som faktiskt hör hemma någonstans där.
 

DeVille

Aktiv medlem
Härligt utgångsläge!

Hej Kristian!

Härlig att jobba med en sån underbar utgångsbild!

Här har först och främst beskurit, jag skärpt upp kontrasten och mörkat bilden aningens i nivåer.

Spegelvänt och snedat bilden då jag tyckte att forsen/fallet kommer rakt mot en då, (kan det förresten bero på att jag har skärmen på höger sida skrivbordet...) *S*

Det gav den en farfylld känsla iaf! Har även jag tunnat ut för att få gråskalan, lagt på lite blå nyans samt en liten bit in av cyan. Just de, klonade bort lite grenar mellan och på stenarna också!

Ja, thats it! :)

Tack för lekstuden!
 

Bilagor

Walle

Aktiv medlem
Det här är första gången jag gör en retuchering här i forumet.

Största delen jag har fixat är färger och kontrast, med kurvor som justeringslager. Drog upp det vita lite, ökade kontrasten en aning och drog bilden lite åt blått för att "immitera" 100VS litegranna. Sen har jag manuellt lagt in lite extra blåa highlites, främst på "pinnen" för att göra den lite intressantare.
 

Bilagor

Kristian h

Aktiv medlem
Li :) Den där gick ju inte av för hackor... Är det verkligen min bild ;)


Christoffer :) Den där gillades, blått är och förblir nyansens härskare om jag får råda. Smakfull och en lektion i hur en justering skall gå till :)
 
ANNONS