Annons

Canon EOS300D Firmware Ver.1.1.1 uppgradering?

Produkter
(logga in för att koppla)

R_Aalto

Aktiv medlem
Någon som gjort uppgraderingen, är lite osäker på om jag vill/behöver den nya versionen, det som är ändrat/förbättrat tycks bara vara kommunikationen med datorn. Någon som vet om det finns mer i Ver 1.1.1 som Canon kanske inte har berättat om i sina releasenotes???

Jag är lite inne på "If it's working don't touch it" tänket...och en Firmware upgrade är ju alltid förenat med om än liten så lik förbannat risk!

/R
 

xdork

Aktiv medlem
Jag kan inte direkt svara på vad som är skillnaden i den nya versionen. Min kamera var dock utrustad med ver 1.1.1 när jag fick den och den funkar finemang. I värsta fall kan du väl få den gamla varianten skickad till dig från canon om det skulle krasha!
 

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Det kan ju naturligtvis finnas annat i uppdateringen som inte Canon i detalj omnämnt.
Jag har lagt in den nya ver 1.1.1, märker ingen skillnad.
 

johanca

Aktiv medlem
och jag har det i den utan att ha lagt in den, tackar för att jag slapp en kamera från de första produktionsserierna..!
 

Guffa

Aktiv medlem
ohls skrev:
vad har du och förlora på att testa? det lär ju inte skära ihop.
Kameran kan ju rent fysiskt inte ta skada, men ifall uppgraderingen misslyckas så kan den sluta fungera. Då får man uppsöka service för att få in mjukvaran i den.
 

nikwal

Ny medlem
om jag inte minns fel står det
vad som är ändrat med nya firmwaret..
det brukar alltid stå på hemsidan,
annars kan säkert canon svara på det
:)
 
ANNONS