Annons

Minoltas har starkt begränsat sin service

Produkter
(logga in för att koppla)

sitoson

Ny medlem
Jag vill med detta inlägg hoppas kunna påverka Minoltas reduserade Garantiåtagande, så att ev. köpare av Minoltaprodukter har det i åtanke vid ev. köp. Det började i slutet av oktober när Jag lämade in min Filmscanner för garantirepation, då fick jag reda på att öppningstiderna skulle minskas från 5 dagar iveckan till 2 dagar mellan 13.00 - 16.30 en nästan omöjlig tid för den som arbetar fulltid. Telefon tiderna var sämre 14.00 till 16.30. Sen visade det sig att verkstaden slutat reparera utan tog bara emot och skickade prylarna till Tyskland. Efter 4 veckor ringde Jag då hade inte ens den Tyska reparationsverkstaden tittat på scannern. Jag fick tillbaka den efter 6 veckor, Är detta vad man kallar god kundsupport och som man så villigt påtalar om sin fina garanti vid köptillfället. Personalen vid den svenska reparationsmotagningen var mycket tillmötesgående men kunde inte påverka situtionen.
 

mnorrback

Aktiv medlem
Det är synd att det ska vara på det sättet. Pesonligen måste jag säga att jag hittills haft väldigt bra samarbete med Minoltas service avdelning även om detta har varit Minoltas service i Finland det skulle ju inte få vara sämre i Sverige. Som exempel kan jag ge att jag fällde min 800 si för ett drygt år sedan med det resultate att den inbyggda blixten gick sönder. Jag kontaktade min lokala minoltahandelsman som skickade kameran till Minoltas service som i sin tur skickade den till Tyskland. När jag hörde detta att den åkt till Tyskland tog jag genast kontakt med mitt försäkringsbolag eftersom jag antog att nu blir det dyrt. Men så blev det inte, en och en halv vecka efter att kameran blivit sänd så hade jag den i handen igen med en ny blixt till ett pris på knappa 1000kr inklusive frakt. Det kan man kalla service så jag hoppas verkligen att det inte skall bli sämre.
 
ANNONS