Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favoritfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

AJä

Aktiv medlem
Hejsan
Detta har diskuterats från och till en längre tid, men är det inte dags att Admin och Co får till något med en lista på egna favoritfotografer. Man administrerar den själv via sin egen sida. Jag bifogar en skärmdump på hur det skulle kunna se ut.(om den nu kommer med).

Principen är annars enligt följande:

Namn, datum senaste upplagda bild, online/offline


Det hade varit kanon att få till detta.
 

Bilagor

Sinuslinus

Aktiv medlem
För att vidareutveckla det hela så har jag tidigare velat ha:
Bokmärkesfunktion; till bilder och fotografer
Notifikation via e-mail när sina bokmärkta fotografer lägger upp en ny bild
Notifikation när man får en kommentar någon av sina bilder.
 

RobGum

Aktiv medlem
Håller med dig Linus. För mig spelar det ingen roll om dom är online eller inte med tanke på att jag inte direkt hade tänkt att chatta med dom. Men att veta när en favoritfotograf lägger upp nya bilder hade kunnat vara intressant. Det hade i så fall varit lika kul att veta om/hur många som har lagt till mig som favoritfotograf också.
 

Jonasborg

Aktiv medlem
En mycket god ide

Jag ar inte heller sardeles intresserad av om nagon ar on/off line. Men favoritfotografer som laggt upp nya bilder ar en jattebra ide. Tummen upp for den
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Håller med tidigare talare,
Nu måste man söka efter dom varje gång man vill ha tag i deras bilder och det hade man kunnat spara lite tid på.
Men som tidigare har sagt så kvittar det ifall dom är onine eller inte. Särskillt med tanke på att sånna som jag alltid är online, förutom när jag är bortrest.
Men idén är skitbra

MVH
Greve Nickon:cool:
 

RobGum

Aktiv medlem
Är det fler som håller med om detta? Är det många kanske vi skulle försöka få det infört om det inte är för mycket besvär. Är inte så insatt i HTML-koder hit och dit.:)
 

acke

Avslutat medlemskap
Idén om att skapa bokmärken till bilder och fotografer har varit på tapeten flera gånger, så jag tror att den redan finns med på fixarlistan hos David och Christer.

Fixarlistan är förmodligen rätt lång nu med tanke på alla fiffiga förslag som vi medlemmar har lagt fram under hösten och vintern.:D
 

AJä

Aktiv medlem
lång lista

Eftersom det finns en lång lista med bra-att-ha funktioner kanske medlemmarna kan få inblick i den. Varför inte lägga upp en sida, en form av ändringshantering, där man kan se status på olika inkomna förslag. Detta skulle minska antalet frågor om och när en viss funktionalitet implementeras. I listan kan man även se saker som när förslaget kom in, en kort beskrivning, en preliminär datum då det kan sättas i produktion. En del förslag kanske aldrig kommer bli verklighet, då sätter man status avslagen (el. liknande). Det är förstås Admin och Co som sköter denna lista. Haken kan vara att det blir en del administration, men tänk vad trevligt det hade varit att se när ny funktionalitet dyker upp.
 

sture

Aktiv medlem
Inte alls dumt! Kan Du dessutom få med favoritkommentatorerna också så är mycket vunnit.

Men det ställs väl en hel del krav på gode Admin?
Har han någon ersättning alls, den stackarn?
Borde erhålla provision från Telia och Comhem för så mycket uppkoppling som vi stackars medlemmar bidrager med.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det laater som en kalaside. Undra just om vi inte skulle kunna fa till det. Speciellt nu nar vi brojar bli ganska manga sa skulle det vara mycket smart.

Vi kollar och aterkommer.

/redaktionen

(jag sitter i spanien och saknar svensk teckenuppsattning)
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
På snickarbänken just nu, bara lite finslipning kvar:
- Bokmärken med egen kategorisering, så då kan ni ju lägga upp favoritfotografer odyl. Ett bokmärke kan vara privat eller publikt.

- Bevakningar av alla de slag; kommentarer på egna bilder, nya bilder från viss medlem etc

- Bilder i prylmarknaden

Där finns också en öppen evenemangskalender på gång, den behöver lite mer arbete innan den är klar.

Vi tänker samtidigt införa ett par extra medlemsnivåer (arbetsnamn "delux" och "pro") som kommer kosta någon liten slant per år. Dessa medlemsskap ger tillgång till extra funktioner. Som "delux" får man då tex tillgång till alla varianter av bevakning, obegränsat antal bokmärken, bilder i prylmarknaden odylikt. Mer om det om ett par veckor när David är tillbaks och kan hjälpa till.

En mer öppen Att Göra-lista är en bra idé, det får David ta tag i när han är klar med sitt eviga semestrande ;)
 
ANNONS