Annons

Vad kostar modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick

Aktiv medlem
Hej!

Någon som vet vad det kostar att hyra en modell på amatörnivå? Alla annonser och sajter på nätet så står det att man ska ringa, vilket låter som upplagt för att bli lurad.

/Maverick
 

Helena

Aktiv medlem
Är du en hyffsad fotograf så kan du ringa till en modellargentur och säga att på villkår att du får låna en modell så får dom en bild till sin portfolio... Både du och dom tjänar på det och får erfarenhet av det!
 

BiNo

Aktiv medlem
Det beror på

Hejsan
Ja det beror på, det finns många tjejer som provar på att bli modell och som inte tillhör någon modellargentur, som vill ha ihop till en portfolio som t.o.m får betala fotografen. Eller varför inte sätta ut en annons modell sökes till...bla bla bla osv
Det bästa i ditt fall tycker nog jag, är att kanske fråga någon vän du känner, som kanske har lust att ställa upp. Bara en idé..:)
/Bibi
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Modeller

Då jag äger en modellagentur: www.modell.just.nu
så vill jag säga att man finner ofta modeller via internet.
Jag kan rekommendera min sida eller varför inte sidan www.fotomodell.nu

Det viktigaste är att du e ärlig, vid din förfrågan. Detta gäller oavsett om du tar det via en agentur eller du hittar en modell på nätet.

Att erbjuda bilder tillagenturerna e alltid intressant, men då skall du kunna visa upp arbetsprover.
När det gäller att hyra modell, så är det så att DU FÅR DET DU BETALAR FÖR. (Det är fri tolkning)
Dvs för 50 kr så kanske du inte får en erfaren modell, men hon kanske är okej för dig ändå.

Lycka till !!!!
 

Helena

Aktiv medlem
Det gäller väl åt båda hållen?
Jag samarbetar med en makeuppartist och vi letar modeller på lite olika håll... Ofta så går det bara att fråga folk på gatan!
 
ANNONS