Annons

Någon som har varit i Kambodja eller Vietnam?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ström

Aktiv medlem
Go' kväll kosmonauter!

Tänkte bara fråga ifall någon här har varit i Kambodja eller Vietnam någon gång, och om det i så fall är ett bra resmål om huvudsyftet men resan är att fota!


MVH

/Henning
 

POKI

Aktiv medlem
Åk!

Hej!

Jag var i Kambodja en snabbtur för två år sedan. Reste egentligen runt i Thailand, men stack över gränsen för en 5-dagars vistelse. Väldigt intressant land, trevliga och hjälpsamma människor. Men fruktansvärda vägar! Var beredd att sitta på ett lastbilsflak i 10 timmar för att ta dig till huvudstaden från gränsen. Och akta dig för minor!

Jag skulle gärna åka tillbak dit igen.

Ett annat tips: Laos. Ett oerhört charmigt land med en laid back atmosfär. Väldigt många fototillfällen...

God tur.

/Marcus
 

Alexandersson

Aktiv medlem
Jag har varit i Vietnam, visst finns det mycket att fota där, speciellt norra delarna i Sapa bergen fann jag väldigt fotovänliga.

Du kan kika på lite bilder som jag tog här

http://www.pbase.com/alexandersson/vietnam

Vietnamn håller snabbt på att industrialiseras och bli kommersiellt så det finns mindre och mindre av det genuina och gamla asiatiska kvar, så ta chansen nu för om 10 år är det ett helt annat land. Har även hört att det var ett helt annat land för 10 år sedan.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har jobbat en del i Vietnam, och tycker att människor i Hanoi är mycket spännande att fota. Här kan vi snacka om intressant Street
 

Mr_H

Aktiv medlem
Jag reste i Vietnam från Hanoi till Saigon för ca 10 år sedan. DaLat (på höglandet i söder) och Hanoi minns jag som ett par höjdpunkter på resan.

Vietnam är ett bra resmål om huvudsyftet är att fotografera. Människor ställer väldigt gärna upp och vill bli fotograferade.
 
ANNONS