Annons

Bevaka kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

duckie

Aktiv medlem
Vad sägs om en bevakningsfunktion av bildkommentarer av samma typ som bevakningen av diskussioner. Något i stil med att 'Någon har kommenterat en bild i ditt album xyz'. Att mailen skickas ut per album istället för per bild skulle minska antalet mail något.

Om jag inte missminner mig var det någon i forumet som nämnde att responsen på bildkommentarer minskar proportionellt mot bildens ålder, troligen på grund av att bilderna glöms bort eller något sådant.

Genom att (avstängbar) påminnelse skickas ut kan det kanske bli mer liv i 'gamla' bilder.

/AK
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Denna tråd har jag för mig har diskuterats innan. Det är ingen dum idé om man inte har tid att gå hit och kolla hela tiden. Det måste dock gå att stänga av annars så kan det bli väldigt mycket mail.

Fast jag vet inte om jag håller med dig om att gamla bilder får mindre kommentarer. Det album jag la in senast har inte fått några komentarer, däremot får jag kommentarer på mina gamla bilder.

MVH
Greve Nickon:cool:
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Funktionen är implementerad och klar, men innan jag drar igång det vill jag först komma till rätta med det lilla systemproblem vi har för tillfället med processer som skenar.
 

xxx

Guest
Ännu ett förslag....

När det ändå diskuteras om kommentarer undrar jag om det går att föra in albumkommentarer tillsammans med de enskilda kommentarerna under "Läs senaste kommentarer"? Eller kanske borde det finnas en variant som hette "Läs senaste albumkommentarer"? På så sätt kanske fler börjar ge albumkommentarer. Som det är nu så kommenterar de allra flesta bara enskilda bilder och inte helheten (dvs. ett album) vilket jag tycker är lite synd...

Vad tycker ni om idén?

Hälsningar / Fredrik
 

duckie

Aktiv medlem
Re: Ännu ett förslag....

Skott skrev:
...kanske borde det finnas en variant som hette "Läs senaste albumkommentarer"? På så sätt kanske fler börjar ge albumkommentarer.

Vad tycker ni om idén?
Ett sätt att öka albumkommentarerna skulle kanske vara att man skulle kunna slumpa fram hela album på samma sätt som enstaka bilder. Jag brukar nämligen mest slumpa fram bilder när jag kommenterar.

/AK
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är två separata bevakningar (album/foton) så där får man välja själv.

Runt album så funderade jag på om man skulle själv skulle få välja om man vill kunna få kommentarer/betyg på dem eller ej. De allra flesta album är ju inte sammanhållna kollektioner och då rätt meningslösa att kommentera.

Då kan man också enklare visa upp de kommenterbara albumen separa.
 

xxx

Guest
Det låter utmärkt att man själv skulle kunna välja om man ville ha kommentarer på sina album eller inte!

Men hur menar du med att det "är två separata bevakningar (album/foton) så där får man välja själv"?

Mvh / Fredrik
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är alltså två bevakningar man kan välja:
- Få mail vid nya kommentarer på mina album
- Få mail vid nya kommentarer på mina foton
 

xxx

Guest
OK - nu förstod jag och det verkar som en bra funktion!

Hälsningar,
Fredrik
 
ANNONS