Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En miljon Ögonblick med Nikon F5

Produkter
(logga in för att koppla)

abatarphoto

Aktiv medlem
Ett citat från Nikon Pro Magazine

"Nikon Tyskland har lite nyheter om en F5 systemkamera som lämnats in för service med
1 092 904 slutarutlösningar på sitt räkneverk.
Det betyder att kameran exponerat 48 km film.Fotograferar man med åtta bilder per sekund så tar det 38 timmar.
Kameran har använts hos Matthaus studio i Nurnberg.

Joachim Hofmann, som gjorde servicen på kameran säger; "Detta är det största antal slutarutlösningar jag någonsin sett. F5:ans slutare är enligt min mening mycket stryktåligare än någon annan. Den här kameran har man varit noga med och den har fått regelbunden service, vilket gör att den håller längre. Det är som att gå till tandläkaren - det lönar sig i längden".

Varför berättar vi detta? Jo, för den digitala D2H delar sin grundläggande slutarkonstruktion med F5, arbetar med samma bildfrekvens och är lika tillförlitlig"

Slut citat.

Wow!..säger jag bara...
 
ANNONS