Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vertikalgrepp och d70 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Kommer det att komma ett vertikalgrepp till d70 ?
det finns ju ett till d100 och om d70 byggs på liknande hus så borde det passa men är det nån som vet ?

Jocke C

Ny medlem
fredrik_hedman skrev:
verkar ju roligt. men hur har de löst problemet med avtryckaren ;)
Ja, det är frågan. Det finns mycket att läsa i tråden.

Bl.a. det här, som jag såg först nu:

I'll summarize what the situation seems to be.

1. The Pictures you are seeing correspond to a prototype. It was not operative.

2. The stand is in hall 3, downstairs (Now, would it not be nice if Phil managed to get down there?....)

3. The guy had it in his hand and he was pleased with the grip and how it sat...

4. One of the guys in the Nikon stand actually took a picture of the broschure ! (but did not write down the name of the company manufacturing it...)

5. Apparently the grip works through the battery contacts..

6. The price seems to be 74 USD, but there is speculation that that could be the price for a couple of hundred units picked up in Hong-Kong, etc.

That seems to be all there is ...

t595sp

Aktiv medlem
Utan att ha läst trådarna på dpreview så tycker jag det ser skumt ut på bilderna i länken till det företag som säljer grejjerna. Varför har de gjort namnen på kamerahusen svarta? Greppet till D100'an ser identiskt ut de orginalgrepp jag har till min D100. Till och med samma utseende på gummit på greppet?

I produktbeskrivningen till nikon d100 står det "Compatible:CANON D100" Inte visste jag att Canon gör en D100 ;-)

Mja jag är skeptisk....

ANNONS