Annons

TV tips 21.30 ikväll

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
"Antalet mobiltelefoner som är försedda med kamera ökar mycket kraftigt. Förra året såldes 65 miljoner mobilkameror i hela världen. Redan har bilder tagna med mobiltelefonkamera i Sverige använts i rättsalen, i tidning och i TV.
_
Men hur kommer ett samhälle se ut där, på sikt, nästan varje person ständigt har med sig en kamera - och där bilderna kan distribueras över hela jordklotet på bara några sekunder? Kommer folk som råkat ut för en olycka att ofrivilligt fotograferas av nyfikna? Kommer kända människor att bli förföljda av "amatör-paparazzis" så fort de visar sig? Kommer vår integritet bli lidande - eller är detta början på en ny spännande era där fotoalbumen kommer ersättas av MMS?
_
Gäster: Jens Assur - flerfaldigt prisbelönt fotograf, Kia Höök - professor vid IT-universitetet."

Citat från SVT´s programbeskrivning... kanske dyker nåt kul upp i debatten...

Carin 21.30, 21.30 TV2
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Skit det är ju 24 på TV4 samtidigt och toffel som jag är så låter jag min sambo titta på det. Men det går kanske någon repris på SVT:s program?

/ Marcus (toffel)
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Gärna, men vi är nog den enda familjen som inte har det i Sverige :)

Vi har nog allt, men video har vi inte..

/ Marcus - som har hållt på med att programmera program för mms i tre år nu, så jag klarar mig kanske utan programmet...)
 

Brummelisa

Aktiv medlem
KGS skrev:
En DVD med hårddisk går preeeeecis lika bra... annars går det i repris både 6 o 7 mars...
Perfa, men det sura är ju att jag har ingen riktig klocka utan följer skuggan från en pinne och solen har kanske gått ner då :(

/ Marcus - som kanske borde jobba lite nu
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
Brummelisa skrev:
Perfa, men det sura är ju att jag har ingen riktig klocka utan följer skuggan från en pinne och solen har kanske gått ner då :(

/ Marcus - som kanske borde jobba lite nu
Lördagen den 6 mars går det i repris kl 14.55 på svt 2, solen fortfarande uppe men kanske bakom moln!!!
Söndagen den 7 mars går det i repris snarare 8 mars, solen defenitivt nere, svt 2 kl 01.00.
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Dagobert skrev:
Lördagen den 6 mars går det i repris kl 14.55 på svt 2, solen fortfarande uppe men kanske bakom moln!!!
Söndagen den 7 mars går det i repris snarare 8 mars, solen defenitivt nere, svt 2 kl 01.00.
Min syrra bor i Tyskland, solen har kanske inte gömt sig bakom moln både här och där.

Annars undrar jag om ni har någon som bor i japan som kanske har sol när klockan är 01.00 här.

/ Marcus
 
ANNONS