Annons

Vi som väntar på våra d70

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Kan ju snacka i den här tråden i stället för i "frågor om d70" så slipper vi en massa offtopic..

Jag skulle ha fått min kamera i början av den här veckan, "måndag eller tisdag" sa försäljaren, va på väg till hans konkurent för att köpa en d100.
nu är det tisdag o jag ringde o nu sa dom fredag :(
jag vill juh ha min d70 NU!!!.
nåja nu har jag väntat i 2 dagar och det känns som att vara liten igen och sitta o vänta på tomten.
 

macmolarin

Aktiv medlem
Jag går också i väntans tider, hoppas att kamera kommer innan bebis. :)

På lördag ska jag hämta den om det inte blir förseningar. Står som nr. ett på min handlares lista.
 

Rodney

Aktiv medlem
molarin skrev:
Jag går också i väntans tider, hoppas att kamera kommer innan bebis. :)

På lördag ska jag hämta den om det inte blir förseningar. Står som nr. ett på min handlares lista.
jag vet att min kamera kommer innan jag får en bebis i alla fall :) .....
 

timofej

Aktiv medlem
Igår klämde jag på en D70 i Oslo i en vanlig fotoaffär. 16000 NOK ville de ha för kitet. Tyckte att det var väl för stor skillnad jämfört med svenska priser. Försäljaren sa att de fått två kameror just igår. Bara en med kitobjektiv. 300D fanns också där för futtiga 12000:-.:)
 

daishar

Aktiv medlem
Scandinavianphoto

14.150 spänn.

D70+18-70
512Mb CF
Uv-filter

Beställde den 1:a mars.
Jag står dessvärre på 27:e plats. Lär ju få vänta långt in på sommaren. *suck*
 

gulan

Aktiv medlem
D70 för 9590:-

HejHopp!

Ska själv boka en D70 från fotomarknaden i Farsta så fort jag fått se en ordentlig test av Phil eller motsvarande. Har inte heller bestämt mig för vilken all-round-lins jag vill ha till den.

Antingen blir det kit-linsen 18-70mm eller så tamron 28-75/2.8. Vad har ni beställt och varför?

/Gulan
 

gulan

Aktiv medlem
Expertbutiken har D70:an!!

Talade just med Experts City-butik som meddelande att de hade d70:an på hyllan!

Prist var 13995 inkl. Nikon 18-70
samt 12995 med sigma 18-50 plus 55-200

Måste ner och krama lite på den i vart fall...

Håller på att sparar fortfarande... :)

/Gulan
 

pjos

Medlem
Expert, Gallerian, Hamngatan, Stockholm 10:30

Hade 5 st. D70 Kit för 13990:-

Fingra, klämma, dregla... hmmmm. vad skönt det var och hålla i en... :))) det är dock inte värt 1500:- extra för att ha den hemma idag :-(

/Pawel
 
Senast ändrad:

Adam74

Aktiv medlem
Blev jag den andra? Hämtade min i Göteborg, expertbutiken på Götaplatsen för en stund sen. De hade 2 st, bara en med 18-70 kit och den fick jag :)

Rodney skrev:
Hej!
Blev jag först eller? Hämtade ut min D70 kl 09.45 i morse =)
 

Pettsson

Aktiv medlem
Jag hämtade ut min samma ögonblick som den kom till butiken, Schönherrs foto. Det var runt klockan 15, och gissa nån som hade svårt att koncentrera sig på den 2 timmar långa matte-föreläsningen som kom därefter... Ska just ladda ur de första bilderna :D (Är digitalkamera ett eller två ord förresten? På manualen är det två...)
 

Adam74

Aktiv medlem
En snabb fråga till dig: fick du någon manual med i kartongen? En den på svenska? Jag fick nämligen ingen alls...

Pettsson skrev:
Jag hämtade ut min samma ögonblick som den kom till butiken, Schönherrs foto. Det var runt klockan 15, och gissa nån som hade svårt att koncentrera sig på den 2 timmar långa matte-föreläsningen som kom därefter... Ska just ladda ur de första bilderna :D (Är digitalkamera ett eller två ord förresten? På manualen är det två...)
 

Rodney

Aktiv medlem
svenskmanual + en "guide" i turist kart storlek :) 1 x 1 meter typ.....


jag har skummat igenom manualen och varit ute o fotat nu, sen så tog batteriet slut så jag kan inte lägga in bilderna i datorn :(
 
ANNONS