Annons

har nån bestält nåt fr B&H??

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
beställde ett ef 50mm 1.8. kom på tre dagar.. fönsterkuvertet med moms och tull kom dagen efter.. funkar finfint dock... supernice!
 

Biber

Aktiv medlem
Jag beställde ett 17-40/4L därifrån, fungerade finfint, fick det på bara ett par dar. Fick en räkning på tull och moms i posten ett par dar efter det.
 

majortom

Aktiv medlem
Beställde en nikon sb.800 blixt från B&H. tog tre dagar till stockholm, därefter fem dagar från stockholm till Östersund.

Faktura på införselmoms kom samma dag med posten som blixten levererades vid dörren.

Sparade 900 kr genomfört med scandinavian photo och 1100 kr gemört med utpriset i på hemmaplan efter momspåslaget.

Bra service,snabb leverans och billigare än i Sverige. Nackdel? ingen svensk garanti om den pajar.

Kommer att fortsätta handla från B&H
 

mindwipe

Aktiv medlem
Är det ingen som haft problem med B&H ?

Har dom någon maxgräns på hur mycket man får beställa med kreditkort?

Vad anser ni om att skicka bilder på kreditkortet via fax eller mail ?

Någon som fått sitt kreditkort ratat ?
 

Pettsson

Aktiv medlem
Jag köpte ett AF-S 24-85 därifrån förra veckan, söndag kväll. På onsdagen fick jag den. Inga problem med misshandlad kartong som vissa i USA klagat på, fast nåt tull/moms-kuvert har jag inte fått än... Mycket nöjd, även efter att moms osv. slagits på kommer det ha blivit minst 1200:- billigare än i sverige. Synd bara att Nikon USAs rabatter inte går att få om man bor i Sverige ;)
 

Damocles

Aktiv medlem
Köpte ett Canon EF 28-135 IS USM, Motljusskydd och en Angle Finder C från BHphoto.

Beställde måndag eftermiddag vid 16, ung.

UPS knackade på dörren kl 18 på onsdagen.

Priset för alltihopa inklusive frakt, moms och tull var fortfarande under vad bara ett 28-135 IS USM kostar här i sverige.

Betänkt då att angle findern går på typ 2700 i sverige och ett motljusskydd en 300 kanske.

Jag var helnöjd.
 

Tomas.S

Aktiv medlem
Beställde en sb800 från dom för ett tag sedan o skulle levereras till min vän i usa som skulle komma hit med den,först så begärde dom en fysik bild på mitt kort, skickade det o dom tappade bort den sen skickade ja ingen o dom tappade bort den igen.
Så min kompis han åka hit innan dom äns fått ivägblixten, så min erfarenhet av dom är dålig, dom svarar inte på mail, dom kan knappt svara på frågor på sin live chat, utan hänvisar till sin mail, som dom inte svarar på.
Nästa gång ja beställer så blir det adorama istället, tänker inte ha något o göra med BH igen.
 

lacrits68

Aktiv medlem
för att vara riktigt riktig....

får man dra av US moms och betala rubbet här eller får man dra av av den svenska momsen den du redan betalt i US...???
 

mrsandin

Aktiv medlem
Söderlund skrev:
Är det på frakten också som är på 63$ eller nått sånt?
Har för mig att man betalar tull på hela beloppet inkl frakt.

På frakten betalar du iallafall moms 25% dock vet jag inte om du betalar tull på frakten eller ej.
 

Forslund

Aktiv medlem
mindwipe skrev:
Är det ingen som haft problem med B&H ?

Har dom någon maxgräns på hur mycket man får beställa med kreditkort?

Vad anser ni om att skicka bilder på kreditkortet via fax eller mail ?

Någon som fått sitt kreditkort ratat ?
Jag har problem med dem nu. Beställde från dem för nio dagar sedan. Har skickat ca 11-12 mail och frågat vad som hänt. Inget svar! Ringer till dem och de säger att det ska skickas omgående. Det var för 5 dagar sedan.

Det värsta är att jag gjorde ett test och skickade en fråga om leverens på hasselbladprylar för runt 60 lakan, fick ett långt utförligt svar efter 15 minuter. Men inte ett svar på mina 12 mail om en ljsumätare som jag faktiskt beställt. Tycker det är så dåligt!!

Kommer inte handla från dem igen!!
 

pl2se

Aktiv medlem
Beställde för leverans till vårt HK i Warsaw, Indiana. Eftersom jag beställde till annan adress än mitt korts debiteringsadress så föredrog dom en banktransfer.

Jag förde över pengar, men glömde ange ref-numret på ordern. Dom httade den ändå efter ett par dagar och levererade grejjorna till den adress som jag skulle besöka. Plockade upp grejjorna där ( på HK ) och tog lycklig och inte fullt så fattig med dom hem igen.

Tycker att det funkade bra.

mvh
Peter
 

dovearea

Avslutat medlemskap
Jag har bara goda erfarenheter från B&H! Beställde två objektiv. Frakt från NY till Stockholm tog tre dagar, frakten från Stockholm till Umeå tog även det tre dagar.

Faktura på moms och tull kom två dagar efter leveransen.
 

Erik_E

Aktiv medlem
Forslund skrev:
Jag har problem med dem nu. Beställde från dem för nio dagar sedan. Har skickat ca 11-12 mail och frågat vad som hänt. Inget svar! Ringer till dem och de säger att det ska skickas omgående. Det var för 5 dagar sedan.

Det värsta är att jag gjorde ett test och skickade en fråga om leverens på hasselbladprylar för runt 60 lakan, fick ett långt utförligt svar efter 15 minuter. Men inte ett svar på mina 12 mail om en ljsumätare som jag faktiskt beställt. Tycker det är så dåligt!!

Kommer inte handla från dem igen!!
Helt otroligt att folk kan sakna så mkt tålamod? Leverans KAN gå fort, men gör inte nödvändigtvis det. Vill man få grejerna fort handlar man i Sverige. Dessutom tycks det väl ganska självklart att storkunder får bättre service? Enkel logik. Jag är försäkrad om att de antingen skickat det eller strax kommer att skicka det. Tror heller inte mass-mailande gör saken bättre. Skulle ge dem 14 arbetsdagar innan jag själv blev irriterad och kontaktade dem. Tålamod är nyckeln till lyckade affärer. Har gjort otroligt långsamma affärer med tröga jänkare på ebay. Dock har det till slut blivit skitbra. Tålamod säger jag bara.

/Erik
 

Forslund

Aktiv medlem
Erik_E skrev:
Helt otroligt att folk kan sakna så mkt tålamod? Leverans KAN gå fort, men gör inte nödvändigtvis det. Vill man få grejerna fort handlar man i Sverige. Dessutom tycks det väl ganska självklart att storkunder får bättre service? Enkel logik. Jag är försäkrad om att de antingen skickat det eller strax kommer att skicka det. Tror heller inte mass-mailande gör saken bättre. Skulle ge dem 14 arbetsdagar innan jag själv blev irriterad och kontaktade dem. Tålamod är nyckeln till lyckade affärer. Har gjort otroligt långsamma affärer med tröga jänkare på ebay. Dock har det till slut blivit skitbra. Tålamod säger jag bara.

/Erik
Såja! Ta inte i så du spricker..

Det handlar inte om tålamod utan att man vill ha raka besked. Jag frågar dem om hur lång tid leverensen ska ta för att jag ska veta om jag behöver köpa grjerna i Sverige (Är nämligen i behov av grejerna nästa vecka.) Jag förklarar min situation för dem och de säger att de ska skeppa i väg grejerna samma dag. Det var flera dar sedan. De säger också att man ska se på sidan när paketet är skickat vilket det inte är.

Hade jag fått raka besked så hade jag haft grejerna den dag de lovade och jag slipper jaga rätt på någon som kan låna mig grejerna..
DET tycker jag är dåligt
 

Forslund

Aktiv medlem
... Sedan tycker jag också att har man bråttom så handlar man där det går snabbast. Det var i det här fallet bhphoto efter vad de gav för svar i telefon. Det hade tagit lika lång tid från scanidinavian eftersom det är beställningsvara och affären runt hörnet säljer bara billigare grejer
 
ANNONS