Annons

Uppsala igen den 21 April -Skräpbilder-

Produkter
(logga in för att koppla)

virus2u2

Avslutat medlemskap
Då var det dax igen!
Alla uppmanas ta med högst två bilder under temat

– SKRÄPBILDER –

Lokal: UFS (Tack för att vi får låna lokalen!)
Tid: Onsdagen den 21/4 kl.19.00
Se även viktig information här .

Tågordning:
1. Vi tittar på skräpbilderna. Spontan bilddiskussion.
2. Kåre ordar om mål för gruppens fortsatta diskussion (seriöst av tusan ; ))
3. Vi pratar om framtida projekt och aktiviteter som vi vill arrangera och delta i.
4. Kan vi fixa två aktiviteter före Juli? Vad? När? Vem gör vad?
5. Fortsättning under hösten? Vad? När? Vem gör vad?
6. Ska arrangemangen vara ”öppna för alla” även i fortsättningen?
7. Övriga frågor.
8. Vi dricker öl.

Välkomna

Kåre
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Förvånande få som anmäler sig...

Vi blir bara fyra som det ser ut, nu. Möjligen någon därtill som kanske kommer. Jag är besviken. Vi får hoppas att det som tidigare dyker upp folk som inte anmält sig via denna tråd.
Vad kan detta bero på?
 

jor

Medlem
inte fyra, fem...

låter kul.
Skall försöka göra plats i schemat för detta.
Hörde av Per B. om samlingen.

På återhörande
/ Johan Rudén
 

janc

Aktiv medlem
janc skrev:
Jag satsar på att komma. Kan dock bli sen p.g.a. jobb.

/ JanneC
Vill bara påpeka detta ännu en gång.Jag har en jobbaktivitet inbokad som egentligen sträcker sig en bra bit efter 19.00 men jag chansar på att komma iväg...
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Nu är jag glad igen!

Gubbar, ni e' bara för goa! Tack för den fina uppslutningen!
Dia går bra om någon tar med duk,projektor och magasin!. Vem anmäler sig frivilligt? Påsiktsbilder är givetvis OK, det med.
Man behöver inte ens ta med någon bild, men herrejesses, skräpbilder har man ju... jag har...flera.
Vi ses!
 

Joppe

Aktiv medlem
oh no... är det 21:a idag... man tappar lätt koll på dagarna innan en tenta. den enda dagen som finns heter tenta och den är/var inte idag...
 

andersli

Aktiv medlem
Anders Lindgren (andersli)

Tack för ett kul möte -- synd bara att det kommer att svida i plånboken, nu vill jag ju ha en bättre skrivare, nya objektiv, ny kamera... (ny fotograf?)
 

Thommy

Aktiv medlem
Jag kunde inte närvara i går kväll, gjorde skolarbete som tog längre tid än jag trodde det skulle göra.

Men jag hoppas att det kommer fler tillfällen i framtiden!
 

jor

Medlem
Riktigt lyckat - ledsen att jag var tvungen att sticka så tidigt. Får väl reparera det nästa gång.
Vad bestämdes? När, var & hur?
Tema (fastställt eller göres på plats?)
Fint initiativ Per för övrigt. Ser fram emot fototemat.
Träffen sparka liksom liv en halvslummrande fotograf-själ...

På återseende
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Nöjd resultatet på första sträckan i KUF-stafetten

Hela 9 (gubbar och gummor) kom med skräpbilder...allt var skräp och riktigt roligt och ibland riktigt bra.
Jag sammanfattar...
Vi kom överens om en fortsättning och jag överlämnarde ”stafettpinnen” till KUFarna.
Per och Peter står för arr av nästa aktivitet. Juni arras av Johan och någon annan jag glömt...här finns behov av förslag på kort programinslag. Per och Richard ordnar även den stående programpunkten ”10 minuter med Photo Shop” på framtida träffar.
Aktiviteterna annonseras på FS och sprids även till UFS medlemmar. Peter skulle även kolla om vi kan ordna med en egen forumrubrik för bara oss KUFar på FS, så som Mosebacke fotografiska sällskap har ordnat det. Dessutom fortsätter Kåre samla e-adresser.
Något att fundera vidare på. Temat för "projektet" som ska avslutas sent i höst: männinkor i rörelse, färg, sv/vitt, väntan och nya förslag att diskutera på nästa möte. Beslut tas på Juni-träffen.
 

Bilagor

pebe10

Aktiv medlem
Tack för stafettpinnen Kåre !

Tack för senast, det var en trevlig kväll som Kåre hade anordnat.

Jag lägger nu in en blänkare om nästa träff som en ny tråd och sonderar möjligheterna att få till en K.U.F.-grupp !

Mvh Per
 
ANNONS