Annons

Fotoböcker i recensionsbanken?

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Ett förslag:
Det förekommer ganska ofta att medlemmar ber om råd angående fotoböcker. Vore det inte smart att samla recensioner av fotoböcker under en egen rubrik i recensionsbanken?:)
 

xxx

Guest
Är det tänkt att det bara är "fotoLÄROböcker" (typ Mörkrumshandboken eller Fotografera i färg) som ska recenseras eller även vanliga "fotoböcker" (där enskilda fotografer presenterar sina bilder)?

/ Fredrik
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Tja, vi skulle kunna dela upp i underkategorier det - inga problem.

Vilka kategorier?
- läroböcker
- bildböcker
- ???

Är det några speciella betyg ni tycker man skall kunna sätta på recensionerna (tex "bildkvalitet") förutom det övergripande betyget?

Your whish is my command
 

xxx

Guest
clindh skrev:
Tja, vi skulle kunna dela upp i underkategorier det - inga problem.

Vilka kategorier?
- läroböcker
- bildböcker
- ???

Är det några speciella betyg ni tycker man skall kunna sätta på recensionerna (tex "bildkvalitet") förutom det övergripande betyget?
När det gäller kategorierna tycker jag kanske att det räcker med de två du har föreslagit. Tror också att det är lättast med ett betyg.
Your whish is my command
Låter bra, har alltid önskat mig en slav....

/ Fredrik
:D
 

acke

Avslutat medlemskap
Det allra bästa vore om man kunde klassa en bok i flera parallella kategorier(t.ex. "lärobok"+"natur" eller "bildbok"+"porträtt"), men jag vet ju inte om det är lätt att fixa...?

Kategorierna "lärobok" och "bildbok" duger annars bra, till att börja med.:)
 

xxx

Guest
Nu har jag börjat recensera några få av de fotoböcker jag har hemma. Har också föreslagit ett antal fotoläroböcker. Hoppas att någon annan fortsätter....

/ Fredrik
 
ANNONS