Annons

Inspiration av dirigenten

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Såja, kommer ingen vart med en bild - så jag tänkte om nån av er här på FS vill ge mej lite inspiration. Det är en vanlig tråkig svan-bild, men kanske nån känner för att försöka arbeta upp den lite.

Är mest intresserad av att se vad ni kan göra med den inom ramen för "ej manipulerad". Men om nån ABSOLUT vill vända bilden 47 grader, göra svanen neonpink och havet grönt så låt gå då...

Lägger in bilden här under - obehandlad och obeskuren.

Samma bild finns på

www.weissweb.com/dirigenten.jpg

obehandlad och obeskuren. Den är sisådär 1,5 MB. Om det är för stort - säg till! Har inte riktigt koll på var gränsen går (själv kör jag kabelmodem med rätt hyfsade hastigheter).

Kör hårt!

Andreas
 

Bilagor

gerhardp

Aktiv medlem
Färkorrigerade (med något överdrivet blått vatten, vilket jag gillar), beskar och lade på skärpa. Ingen retusch, effekt eller maskning.

60 sek... :)

/G
 

Bilagor

Estethia

Aktiv medlem
autofärg, kortade skärpedjupet (med lite fusk, jag maskade aldrig svanen ordentligt utan bara snabblabbade), gjorde mörkrumsvinjettering (eller "rysk himmel" som slättengren säger) och sist selektiv skärpa på svanen efter förminskning av bilden.
eftersom jag fuskade så tog det bara ca 2 minuter.

(psst. den gör sig mycket bättre med svart bakgrund)
 

Bilagor

Estethia

Aktiv medlem
här lekte jag med soft romantik och tyckte den blev lite ballt åttis.

den skulle kanske kunna heta "between my fingers" eller nåt.. svanen ser ut som en hand.
 

Bilagor

Estethia

Aktiv medlem
attans.. det här var så roligt att det blev en broilervariant till.
sorry att jag så totalförstör din bild (som är toppen redan från början) men den var så tacksam att leka med.
:eek:D
 

Bilagor

Highweiss

Aktiv medlem
Ålrajt!

Hur prima som helst! Gerhards gillar jag skarpast - den är "crisp" och trevlig! Och den får mej (igen) att inse att jag är fullständigt idiot med PS... fan, måste ta mej i kragen...

Christels broiler får helt klart applåder! Skulle kanske köra salmonellafilter också - ny feature i PS CS 2.0 ;-)
 

MaxZ

Aktiv medlem
Estethia skrev:
attans.. det här var så roligt att det blev en broilervariant till.
sorry att jag så totalförstör din bild (som är toppen redan från början) men den var så tacksam att leka med.
:eek:D
Den här blev riktigt häftig!! Hur gjorde du det? (i enkla ord... jag vet inte ens vad ett lager är... ;))
/Max, PS nolla
 
ANNONS