Annons

Sigma Sd10

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Varför funderar du på att köpa den?
Canons och Nikons alternativ är både bättre och billigare.
 

macuser

Avslutat medlemskap
Tack för svaret!
Varför? jo..
Jag vill ju veta om den verkligen inte är bra, och om världen bara består av Canon och nikon... :)

Jag går in i min "köpa ny tanke" helt utan förutfattade meningar så långt det är möjligt och hoppas på sak argument för och emot vissa kameror.

Priset avskräcker på Sigma SD10 men om man får så bra bilder som reklamen gör gällande är det ok för mig.

Men är reklamen sann?...
 

MagnusG

Aktiv medlem
Kanske lite avvikande från ämnet, men klarar du dig med de begränsningar som SD9 har så har jag sett säljas ut för 5000, det var en annons nu i veckan från expert fridhemsplan. Även om de är slut där så lär liknande följa.
 

Pongu

Aktiv medlem
Läs recensionen på www.dpreview.com! Har man inget emot att bara använda Sigma-optik verkar den inte dum. Jämförbar med 6MP-kameror, fast med specifika fördelar och nackdelar. Flera av testbilderna på dpreview ser bättre ut med SD-10 jämfört med Canon 10D. Den saknar dock en del finesser och tar bara 2 bilder/s.

/Pontus
 

macuser

Avslutat medlemskap
MagnusG skrev:
Kanske lite avvikande från ämnet, men klarar du dig med de begränsningar som SD9 har så har jag sett säljas ut för 5000, det var en annons nu i veckan från expert fridhemsplan. Även om de är slut där så lär liknande följa.
tack för tipset Magnus!

jag vet för lite om sd9, men med länk tipsen här så kan jag ju få veta mer och ta ställning.

Tack alla :)
 
ANNONS