Annons

kameran till roskilde?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik-Seger

Aktiv medlem
är det någon som vet om det är helt lugnt att ta med slr:en till roskilde? är det någon som blir sur om man bär den med sig överallt?
måste ju ha med en kamera, men det vore ju ruttet om man tex inte fick ta med den på konserterna.
 

olav.karlsson

Aktiv medlem
Har svårt att tro att de kommer att hindra dig att komma in på området med kameran. Men du lär ju få svårt att ta bra livebilder om du inte har fotopass.... Sen kan det ju vara tveksamt att ta med kameran på en festival. Om du inte kommer att vara nykrter och se till att sova med kameran fastspänd vid dig på ngt sätt.
Skit i kameran. Köp en engångskamera och åk dit och festa och gå på bra konserter.
MVH
Olav
 

Fredrik-Seger

Aktiv medlem
tack för svaret.
jag kollade lite mer noggrant på roskildes hemsida och hittade detta:
Foto og video
Du må gerne fotografere med „fastbilledkameraer" (uden blitz foran scenerne). Tilladelse til optagelse med lyd/levende billeder på festivalområdet gives normalt ikke til publikum.
Bemærk: Dette gælder også optagelse med digitalkameraer, mobiltelefoner eller lignende, som kan optage hhv. levende billeder og lyd. I år sælger RockPhoto koncertfotos fra deres stand i Ovalen.

så det är lugnt. men frågan är, som du säger om det är speciellt vettigt. särskilt nykter lär jag ju inte vara hela tiden. får fundera på saken.

hade ändå inte tänkt mig att ta konsertbilder.
 

slabbe

Aktiv medlem
Fredrik-Seger skrev:
är det någon som vet om det är helt lugnt att ta med slr:en till roskilde?
Som redan sagts, försök att ha koll på den så den inte bli stulen. Tror också att det kan vara en bra ide att undvika att stå långt fram i publikhavet, men om du varit på dylika tillställningar innan så antar jag att du kanske ser det som en självklarhet.

Min uppfattning av roskildefestivalen är att det är en väldigt trevlig och sansad (om än stor) festival, tror inte man behöver vara mer rädd för att ta med kameran dit än till kalas/semester i allmänhet. Se bara till att inte slå upp tältet nära ngt staket/hörn/korsning (=toalett). ;)

/Mattias

Edit: En, eventuellt, viktig sak är att ta med bra regnskydd till kameran! För om det inte är strålande solsken, så kommer det att vara pissregn och snålblåst!
 
Jag har varit på Roskilde flera år och alltid haft med mig min SLR. Det har aldrig varit några problem, men pga stöldrisk bör man kanske inte ta med sig 20000+ utrustningen. Om man nu har en sådan.

Dessutom är festivalen hur trevlig som helst.
 

Fredrik-Seger

Aktiv medlem
nu har jag varit på roskilde.
jag hade med mig en gammal kompaktkamera.
nästa år ska jag absolut ha med mig slr kameran.
väldigt många bildidéer som gick förlorade pga kameran.
ska se till att ha med ett regnskydd till kameran då.
det var otroligt kul där.
 
ANNONS