Annons

Behöver lite restips

Produkter
(logga in för att koppla)

BiNo

Aktiv medlem
jag funderar på att åka till Cornwall i England nu till hösten för att fotografera, nån som varit där? Nån som kan rekommendera nåt?
Behöver också få tag på ett BILLIGT B&B.
Tacksam för alla svar!
MvH
Bibi
 

Helena

Aktiv medlem
BiNo skrev:
jag funderar på att åka till Cornwall i England nu till hösten för att fotografera, nån som varit där? Nån som kan rekommendera nåt?
Behöver också få tag på ett BILLIGT B&B.
Tacksam för alla svar!
MvH
Bibi
Helt underbart där!!! Har bott där i ett år nu och miljön är otrolig...

Ska du resa runt lite eller stanna på ett ställe?
St. Ives är en konstnärs-stad vilket kan passa dig... Vet inte något bra B&B men det brukar inte vara några problem att hitta...
Sedan så har du The Eden project vilket är några bikupe liknande växthus med en massa tropiska plantor...

Nere vid Lands End så så är det supervakert och du kan bo i Sennen Cove på ett vandrarhem som heter Backpackers Lodge eller något liknande... Bästa stället jag bott på någonsin!

Pensanze och St Michaels Mount är väl ganska sevärt...

Newquay är väl partystället...

Själv så bor jag i Falmouth men det kanske inte är det intressantaste stället... Jättetrevligt och så men det har bara den vanliga Cornländska kusten och inte det där riktigt speciella...

Åker du till Cornwall så passa på att åka förbi Dartmoor... inte det mest idealiska vid hösten men lik förbannat så vackert :)

Resa ännu längre upp (om man hyr bil) så finns det inlands upp mellan wales och Manchester ett jättevackert ställe som jag inte minns vad det heter... Beacons eller nått sådant...

Jag åker tillbaka till Falmouth i Oktober och om du vill så kan jag kolla lite vandrarhem och priser och så där...

Boka bussar vi a internet www.gobycoach.com (tror jag) tåg är bara segt och dyrt...
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Resa till England

England är vackert, men dyrt säger folk till mig och det kan nog stämma. Så mitt råd till dig är att växla in pengarna hemma, då år du mer för dem.

När du är i England, så rekommenderar jag dig som fotograf att besöka "Heligan Garden" som är en återuppbyggd parkanläggning ( 80 tunnland!! ) från 17-1800 tal, där man bla Odlar annanas och en massa annat !!!!
Den är otroligt vacker och ligger i Cornwall.
Som gammal trädgårdsmästare, tindrar min ögon när jag ser bilder därifrån..............

Heligan Gardens ligger i närheten av Cornwall, och alla känner till H.G i cornwall. Fråga bara efter vägen, så hjälper dem dig !!!!

Ha det ///

NIKLAS-PIKLAS
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Resa till England

kermodei skrev:
England är vackert, men dyrt säger folk till mig och det kan nog stämma. Så mitt råd till dig är att växla in pengarna hemma, då år du mer för dem.

När du är i England, så rekommenderar jag dig som fotograf att besöka "Heligan Garden" som är en återuppbyggd parkanläggning ( 80 tunnland!! ) från 17-1800 tal, där man bla Odlar annanas och en massa annat !!!!
Den är otroligt vacker och ligger i Cornwall.
Som gammal trädgårdsmästare, tindrar min ögon när jag ser bilder därifrån..............

Heligan Gardens ligger i närheten av Cornwall, och alla känner till H.G i cornwall. Fråga bara efter vägen, så hjälper dem dig !!!!

Ha det ///

NIKLAS-PIKLAS
Heligan ska vara toppen... har inte varit där... har nöjt mig med dom mindre som Penjerrick (hur det nu stavas)...
Den har Englands äldsta ormbunkar däri :p

Min kompis Terry är förutom svarvare även trädgårdsnisse och han upplyser mig alltid om vad jag gått miste om och Heligan är en av dessa :)

Dessutom så är inte england alls så dyrt om man jämför med Sverige...

Matkostnad för mig är runt 2000 på båda ställerna och hyran ligger på 3500...
Det sägs att elektronik och kamerasaker ska vara billigare i england men det enda jag har upptäkt är billigare är böcker!

Den anledningen som jag ser finns då svenskar ser england som dyrt är att alla tror att England bara består av London... och london är ganska dyrt!

Men vad vet jag :) Jag är juh bara 22 och oförstående av penningarnas värde :p
 

BiNo

Aktiv medlem
Hejsan Heléna

Tack för alla bra förslag du gav mig här, uppskattar det verkligen..:)
Tänkte förmodligen ta och flyga dit, och funderar på att ta hyrbild till Cornwall och ha bilen där, har du någon aning om vad det skulle kosta, det blir nog 5 dagar i Cornwall tror jag.

/Bibi
 

BiNo

Aktiv medlem
Hejsan Niklas

Tack för att du skrev ett svar..:) Heligan är en självklarhet för mig, såg ett program därifrån för nåt år sedan, och blev helt frälst, jag älskar nämligen växter och trädgårdar...:)

/Bibi
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Hejsan Heléna

BiNo skrev:
Tack för alla bra förslag du gav mig här, uppskattar det verkligen..:)
Tänkte förmodligen ta och flyga dit, och funderar på att ta hyrbild till Cornwall och ha bilen där, har du någon aning om vad det skulle kosta, det blir nog 5 dagar i Cornwall tror jag.

/Bibi
Jag tycker nästan att det är jobbigt att flyga till Cornwall då det är propeller plan... Bättre att plocka upp en bil vid flygplatsen och köra dit! Då hinner du med lite på vägen...
Ner till Falmouth tar det mellan 4-6 h beroende på vem som kör och det är ändå längst ner...

Vet inte riktigt några priser men jag flyger med SAS för ca 1800:- för då slipper jag åka till Gatwick eller Stansted... Sedan så bil envägs kostar 60-70 pund...

Kolla upp med en resebyrå och kolla vart man kan hyra bil och så...
Bil är klart plus!!!


La Bant är en ganska mysig(?) gruva som man kan kolla på också...
 

BiNo

Aktiv medlem
Bil

Tänkte alltså flyga till Heathrow ifrån Västerås, dom har nån drive på Västerås flygplats så det kostar nästan ingenting. Och sen ifrån Heathrow hyra bil. Har nämligen inte så många semesterdagar kvar att ta ut..*ler* så därför tänkte jag flyga och hinna se mera på plats, båten tar ju i dygn ifrån Göteborg, så då sumpar man 2 hela dagar. Vet inte riktigt vilken resebyrå jag ska ta kontakt med heller, dom jag har kollat upp har bara charter ifrån Stockholm.
/Bibi
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Bil

BiNo skrev:
Tänkte alltså flyga till Heathrow ifrån Västerås, dom har nån drive på Västerås flygplats så det kostar nästan ingenting. Och sen ifrån Heathrow hyra bil. Har nämligen inte så många semesterdagar kvar att ta ut..*ler* så därför tänkte jag flyga och hinna se mera på plats, båten tar ju i dygn ifrån Göteborg, så då sumpar man 2 hela dagar. Vet inte riktigt vilken resebyrå jag ska ta kontakt med heller, dom jag har kollat upp har bara charter ifrån Stockholm.
/Bibi
jag bokar via jetweb.se men är juh under 26 eller vad åldern där är... andra ställen är väl gofly.com osv kanske?
Boka på nätet är billigt!
 
ANNONS