Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nollieflips och threesixtys.

Produkter
(logga in för att koppla)

pablito

Aktiv medlem
Verkar som brädorna har åkt fram ur garderoben igen denna sommar. Det verkar stämma den där teorin om hur skatevågen växer i tre år, och slutligen exploderar den fjärde för att sen dö ut till hösten.

Har inte koll riktigt men denna sommar känns som en fetingklimax med D12 på turné med 10 världsproffs och ett eller två nya skate-tidningar i landet. Eller är det bara digitalandets effekt här på FS?

__


Nå? Någon som plåtat nåt i nya (?) cementparken i linköping? Någon som satt sin första switch hardflip?

Själv är jag för gammal och grinig (det gör ont, på riktigt!) för att damma av 7,5:an. Men det blir en nollieflip lite då och då på mattan i vardagsrummet.

Kort version: Visa era skatebilder!
 

Johan A

Aktiv medlem
Det händer mycket gott för svensk skateboardåkning just nu och mer planeras inför hösten och följande vår - den som lever får se.

Bild från Best Trick vid Etnies European Open i efterfrågad skatepark i Linköping i maj i år.
 

Bilagor

pablito

Aktiv medlem
Daniel Ahlin (Daniel Ahlin) skrev:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=198021


Din bild har en viktig detalj som gör bilden riktigt äkta. Nämligen handen. Det är inte så ofta man tänker på det som skejtare, men sättet att spänna sina fingrar på när man utför något trick är väldigt personligt, det varierar från person till person. som ett fingeravtryck om man så vill. Det är väldigt intressant - och ofta totalt skitfult i kombination med ansiktsuttrycket.

- Så nog har du fångat en viktig del av skejtandet i din bild.
 

Filliam

Medlem
spännda fingrar

Jag tänkte på det du sa med att man spänner fingrarna på olika sätt när man skejtar, min vän W är nog proffs på att få till fingrarna på dom konstigaste sätten t.ex.http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=197890

Jag har inte hunnit scanna några bilder från nu i sommar, men det kommer nog snart.
Ska nog även åka neröver mot sementan i linköping om några veckor tro jag :)
 
ANNONS