Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betygssnitt??

Produkter
(logga in för att koppla)

gbjerne

Aktiv medlem
Ett litet förslag.

För att få en liten värdemätare på om man blir bättre som fotograf skulle det vara kul med ett snittbetyg.

Någon form av snitt mätare (synlig bara för fotografen/alla på fotosidan). Som räknade ut medel betyget på alla ens bilder.

Jag har ingen aning om hur det fungerar rent datatekniskt men det hade varit en kul grej!
 

Maverick

Aktiv medlem
Fast det visar ju snittet totalt. Jag tror Gustaf avsåg ett snittbetyg på sina egna bilder enbart.

/Maverick
 

gbjerne

Aktiv medlem
Jopp jag syftade på de egna bilderna. Annars blir det lite svårt att se hur jag som enskild fotograf utvecklas.

Visst det är klart att man kan räkna ut det själv men det hade varit en kul och förenklande metod.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ah, ja det är ju en smal sak att ändra lite på sökfrågan - skall fundra på det. Då skall man väl kunna se medelbetyg över tiden också för att se om man blir bättre eller sämre.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Då skall man väl kunna se medelbetyg över tiden också för att se om man blir bättre eller sämre.
...men är det likvärdigt med utveckling om ens betyg höjs?
Flertalet bilder av Helmut Newton, Jürgen Teller, Tuja Lindström m.fl skulle skulle sågas fullständigt och bli nerlusade med ettor om de lades ut här.
 

gbjerne

Aktiv medlem
Självklart kan man inte se det som en egentlig värdemätare men det hade varit en ganska kul grej. Och som kanske hade inspirerat en del samt bidragit att en del mindre bra bilder här på fotosidan hade tagits bort.
Vilket enligt mig inte hade varit helt fel!

Skulle kunna se det som en kvalitets höjande åtgärd!
 
ANNONS