Annons

Måste lära mig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Svanis

Ny medlem
Nu har det gått en lång tid sedan jag bestämde mig för att gå en fotokurs. Mycket arbete så detta har inte blivit av men nu ska det bli ändring. Jag har funderingar på olika kurser? Finns det ngn som vet vilka som är bra? Det gäller kvälla/dagar någon gång i veckan i Göteborg. Uppskattar om ngn kan hjälpa mig!!
 

Maggie

Medlem
Några tips

Hej, några tips från ytterligare en som inte kommit till skott och gått nån kurs än.

Gå med i en fotoklubb är ett tips jag fått. De ordnar tydligen ibland kurser för nybörjare.

Annars gäller väl studieförbunden, de flesta borde väl ha nån fotokurs. Det jag funderar på att gå är fotokurs hos ABF. Här är länken till deras göteborgssida; http://www.gbg.abf.se/
Högst upp vänster hittar du länken "studieprogram". Om du inte visste det ordnar de också ett fotomaraton i maj om det kan intressera.

Hälsningar Maggie
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Det finns massor av olika kurser. Fotoklubb är alltid bra att vara med i. ABF brukar ha kurser men vad som är bra beror nog mer på fotoläraren än vem som står bakom kursen. Det kan ju också vara bra om man kan gå en kurs flera terminer så att det finns en kontinuitet i det man gör. Från grunden till mer avancerade övningar.
 

Xappoline

Aktiv medlem
Jag gick en fortsättningskurs för Medborgarskolan i Göteborg och fick då Reg Fallah som lärare. Han var jättebra tycker jag. Stimulernade och duktig. Min bror gick efter detta en nybörjarkurs hos honom, han var också mycket nöjd.
Hos Medborgarskolan kan du gå med i deras Fotoklubb och på så vis få tillgång till mörkerrum mer än vid undervisningstillfällena.

Medborgarskolans hemsida: http://www.medborgarskolan.se/

/Caroline
 

Sandro

Medlem
Jag har gått både grund och fortsättning på Medboragarskolan och de utbildningarna är bra. Finns flera gånger i veckan. Har också läst fotoA+B på ABF (A+B är dessutom helt gratis) och de var givande. ABF har också en "dagskola" där man kan läsa upp till fyra terminer på dagtid, tre dagar i veckan + tillgång till studio mörkrum. Folkuniverstitet har olika utbildningar...sedan har Medborgarskolan en mycket aktiv fotoklubb för dem som gått utbildning där och då får du tillgång till mörkrum.
 
ANNONS