Annons

Hur skall man veta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag har sett många som lagt upp bilder här och frågat hur bilder kan göras bättre och förslagen har strömmat in och jag har läst många med förtjusning och även försökt praktisera många av förslagen.

När jag sedan lägger upp en bild som är baserad på ett av dessa förslag och frågar vad jag borde förändrat i kompositionen och vad det är som i min komposition som inte fungerar så är de två första inläggen kritik om att denna bild inte alls borde ligga i detta forum utan istället på min sida för bild kritik?

Vad beror detta på och hur skall man veta vart gränsen går för när man kan lägga upp bilder på forum/Bildlära för att få förslag om hur man kan beskära eller komponera bilden? Bilden är knappast av den kvalitén så man kan kritisera den, färgerna är mattare än på originalet samt att den hårda komprimeringen har gjort att detaljer inte syns och därför är omöjlig att kritisera.

Kan man ta bort sitt eget inlägg och rensa hela tråden eller måste man be admin göra detta och är det rätt att ta bort en tråd som blir kritiserad för att den söker bildkritik och kanske inte hör hemma i detta forum?

Jag är lite konfundersam. Men jag erkänner att jag kanske har begått ett misstag.
 
ANNONS