Annons

Denna gråa trista skärgårdssommar...

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Inte helt fel, men kan man liksom lyfta himlen och farkosten också? Fast du har ju iofs gjort det lite. Klart bättre än min surdeg.
Man får hemskans gärna maila mig förslaget på mats.087788616@bredband.net

Förresten, hur gjorde du?
 

Anders_Dahl

Aktiv medlem
Powershooter skrev:
Inte helt fel, men kan man liksom lyfta himlen och farkosten också? Fast du har ju iofs gjort det lite. Klart bättre än min surdeg.
Man får hemskans gärna maila mig förslaget på mats.087788616@bredband.net

Förresten, hur gjorde du?
Tyvärr sparade jag bara den lilla (dumt nog) förmodar att du inte är intresserad av den.

"Trollspöet" för att markera de delar som ska ändras och så trixade jag med "color balance".

Båten plockade jag bort med "klonstämpeln". Läste ikväll om "plåstret" (!) i Photoshop......måste genast testa detta :))

Bifogar ett exempel på klonstämpelanvändning......som fick min morsa att ifrågasätta både det ena och det andra (hon vet inte vad photoshop är :)
 

Bilagor

ariadne

Aktiv medlem
jag ändrade i nivåer, eftersom den var så mörk, samt ökade färgmättnaden lite.

inte medelhavet men lite piggare blev den.-)
 

Bilagor

MWPhoto

Aktiv medlem
Det är helbra!
BRA att ni skriver vad ni har tullat på för knappar. Jag får försöka själv också, men det gör inget om ni mailar också.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
ariadne skrev:
jag ändrade i nivåer, eftersom den var så mörk, samt ökade färgmättnaden lite.

inte medelhavet men lite piggare blev den.-)
Hallå där, pillade lite i levels, ja det testade jag tidigare, men HUR "pillade" du? :) Det blir ju inte värst bra när jag gör det. Man kanske ska ha lite mer erfarenhet, vem vet.
 

ariadne

Aktiv medlem
Powershooter skrev:
Det är helbra!
BRA att ni skriver vad ni har tullat på för knappar. Jag får försöka själv också, men det gör inget om ni mailar också.
skickar med en före och en efterbild.

önskar jag kunde förklara det på nåt snyggt sätt, men jag vet inte riktigt vad nivåer betyder egentligen. men du ser till höger att det inte finns något registrerat där, då drog jag upp den tills de svarta "strecken" början. sen drog jag lite i den i mitten också.

ehum..jag överlämnar nog förklaringarna till nån annan...jag vet vad jag gör men ändå inte. typ.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Oki ;) nu har jag dragit lite jag också. Men skogskanten blev ruskigt hackig, så jag var där och klonade å fixade lite, men det blev inte så bra.
Tack Anna, jag förstår på ett ungefär så där. :)

Jonas, den där é inte fel den heller!
 

Bilagor

MWPhoto

Aktiv medlem
Kristian, först kunde man ju bara hålla med om att en å annan liter färg gått åt på första bilden. Men jag gillar den! Och den svartvita är bara för grym! Kul!
Men är det ingen som vill maila mig ert original?
Den svartvita Kristian?!
 

Kristian h

Aktiv medlem
Mats :) Jag är ju så korkad så jag jobbar i storleken jag publicerar... Annars pallar min dator inte med mina 40-lagers versioner... :)

Mina versioner brukar vara spontana och blir bäst då det inte finns ett stort orginal kvar :)
 

MWPhoto

Aktiv medlem
WOW, inte illa.
Hur har du gjort. Nåja, glöm inte det nu över natten, utan skriv ned här i morgon så jag kan försöka mig på den. Den kommer jag nog fixa på papper sedan.

Hmm, jag får väl hålla ut då, tills Cristels bidrag kommer... sa du 40 lager? Det finns ju knappt 40 pixlar i den lilla 50k-bilden. ;o)
 

Kristian h

Aktiv medlem
redan glömt... det ena lagret lyser igenom det andra med sin frånvaro och så lite mix och trix... (K)Night rider versionen kommer här i nästan fullmånesken ;)
 

Bilagor

ANNONS