Annons

Fota i Litauen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!

Jag ska åka till en fotofestival i Kaunas, Litauen och funderar på sevärdheter i staden? Jag älskar slitna byggnader och tänkte ta mig en sväng runt med kameran på axeln. Annat kul att hitta på? Bra fotoaffärer eller dylikt?
 

KGS

Aktiv medlem
Slitna byggnader lär du inte få några problem att hitta... människorna brukar vara trevliga o generösa i de baltiska länderna. Har bara varit i Estland o Lettland.

I Tallinn gör man inga fynd på importerade prylar, t ex kameror o annan elektronik. Sånt är lika dyrt där som här, om inte dyrare... kanske du kan hitta gammal rysk optik billigt.

Ha en trevlig resa o gå inte ensam i de skummaste kvarteren ;-)
 
Tack! Det var roligt att läsa dina meningar. Jag har som sagt aldrig varit i närheten av Litauen och vet inte vad jag ska vänta mig. Några andra resenärer som vill dela med sig lite?
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jessica_ skrev:
Hejsan!

Jag ska åka till en fotofestival i Kaunas, Litauen och funderar på sevärdheter i staden? Jag älskar slitna byggnader och tänkte ta mig en sväng runt med kameran på axeln. Annat kul att hitta på? Bra fotoaffärer eller dylikt?
Jag har varit i Litauen men bara i Klaipeda.
Litauen har fina omgivningar och många gamla fina byggnader etc. Du lär inte ha brist på motiv. Landsbygden kan vara intressant där det ofta är ganska fattigt. Som Sverige för 100 år sedan ungefär...
 
Tack för era svar! Det är jätteintressant att läsa om Litauen och se bilder därifrån. Starka bilder du länkade till, KG.

Någon fler som har varit i Litauen? Några fler fotoplatser ni kan rekommendera?
 

KGS

Aktiv medlem
Vad ere för fotosession du ska på? Låter spännande... kanske nåt för HDFS *s*, vi brukar vara ute o resa en del...
 

sara gust

Avslutat medlemskap
hur gick det med resan?
skulle va intressant att se bilder darifran, om det blidde nagra...

jag ska troligtvis sjalv till litauen i april och fota, pa en katalansk-litauisk festival.
har du kanske nagra tips infor resan...?
hur upplevde du din tid dar?

mvh

sara
 
ANNONS