Annons

Bilden : bron

Produkter
(logga in för att koppla)

Loj

Aktiv medlem
Spontant en mycket dynamisk komposition. Stark fallande diagonal, som förstärks av den svaga böjningen och av att vägbanan genom perspektivet är bredare närmare kameran.

Ren och enkel bild!

mvh Janne
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag vet inte vad det är men jag ogillar den. Det är ingen dålig bild men jag saknar ändå nått. Kanske jah hellre hade sett en till pelare under bron, en som täcker upp den tomma utan under. För på så sätt tror jag man hade skapat en stärre spänning mellan över och undersidan på bilden.

I detta fall skulle jag även kunna föreslå att göra ett montage och sätta dit en pelare för att uppnå en ny efekt. Jag tror få skulle reagera på detta eller observare att det är en eller två pelare för mycket.

Även det faktum att bron är nära på kolsvart madans pelarna är upplysta stör lite. Antingen kan man lätta upp bron lite eller tona ner pelarna lite mer.

Det käns udda men inte fel med en diagonal som viker av. Det går nära på stick i stäv med kompositions regler, men jag trot att det skulle vart bättre om bron fick gå ur bilden över det undre hörnet och på så sätt riktigt ställer sig på tvären i kompositionsteorin om diagonalen.
 

müsli

Avslutat medlemskap
Omedelbara intrycken är "fart", "kraft", "mäktighet" kontra "smäckerhet" och "elegans".
Har dock svårt att känna en kontakt med omgivningen, kontext.
Vad leder bron över? Vatten? En ravin? Får dock en stark känsla av att den leder ut över ett hav, men vart?
 
ANNONS