Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HP ScanJet 6200C - Mjukvaruproblem?

Produkter
(logga in för att koppla)

janf

Aktiv medlem
Den här har fungerat oklanderligt sedan tre år och gör det fortfarande.
Häromdagen scannade jag flera bilder och varje gång jag tryckte på "Save As" fick jag upp en lista på olika filformat som började med .bmp och sedan följde .jpg med flera.
En timme senare skulle jag spara en ny inscannad bild och då hade det hänt något: listan på tillgängliga filformat började nu med .gif och alla de andra formaten saknades på den nya listan.

Jag har tryckt på alla knappar som finns utan att få tillbaka mina ursprungliga filalternativ.

Jag har frågat HPs engelsktalande tekniska support på nätet. Den skriftväxligen gick fram och tillbaka tre gånger. Sedan rådde man mig:"It sometimes is much easier to resolve the issue when talking live with a technician when you are at the system."

Då ringde jag HP i Sverige, men där hade inte någon förklaring heller.

Mitt hopp står nu till de smarta vännerna på Fotosidan. Tacksam för goda förslag!
 
ANNONS