Annons

Fotoresa Södra Afrika

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Detta är bara för att kolla om intresse finns.

I nov/dec 2005 hade jag tänkt sätta ihop en fotoresa runt Södra Afrika för ca 16 personer. Resan är på 24-30 dagar, täcker minst 4 länder offroad, mestadels bushcamping/privata Inns, egen truck och chaufför/kock(fotokunnig) för en totalkostnad på ca 26-30 000:- beroende på antalet deltagare och dollarkursen. Kan även bli billigare. Eltillgång är en direkt bristvara så vanlig kamera och film rekommenderas.

Förutom fickpengar, egenkostnader som film, försäkring, vaccinering etc och ett par middagar ingår i princip allt.

Jag har själv gjort dessa resor två gånger och vi får väldigt mycket för pengarna.
Dock är resan inget för den bekväme utan man måste vara flexibel,tålmodig, social, ha ett stabilt bra humör, kunna vara utan dusch ett par dagar etc.

Lite över ett år att spara ihop till en fotografisk drömresa med öken, bushland, berg och floder!

MVH Eva

Finns intresse och jag kör igång blir anmälan stenhårt bindande annars går kostnaderna ut över alla andra.
 
Senast ändrad:

kronqvist83

Aktiv medlem
Jäklar, låter dökoolt. Detta år går pengarna till en annan storresa. Men om tillfället kommer nästa år så anmäler jag mig direkt!
 

Liza

Aktiv medlem
Jag håller på att sammanställa en relativt komplett resplan som ganska snart kommer att läggas ut för begrundan (när jag scannat och laddat upp bilderna)
Miniantal för resan är 12 personer och går genom Sydafrika, Namibia, Zambia, Botzwana och Zimbabwe.
 
ANNONS