Annons

"Fiberpapper" för skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

micro

Aktiv medlem
Tänkte höra om någon använt ett papper med mer "fiberpapper"karaktär än "plast" karaktär till digitala bilder. Alltså ett tjockt matt papper som saknar den där plastiga ytan. Det är väl framförallt för svartvita bilder jag tänker på, kanske sepiatonade. Nån som vet något som kanske vore intressant att prova? Jag använder en Epson 1270. Mvh micke
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
micro skrev:
Tänkte höra om någon använt ett papper med mer "fiberpapper"karaktär än "plast" karaktär till digitala bilder. Alltså ett tjockt matt papper som saknar den där plastiga ytan. Det är väl framförallt för svartvita bilder jag tänker på, kanske sepiatonade. Nån som vet något som kanske vore intressant att prova? Jag använder en Epson 1270. Mvh micke
Har för mig att Lyson gör sådant. Kolla med Molanders.
 

mrsandin

Aktiv medlem
Testa Tetenal´s Portrait 240gram.. mycket fint papper... matt och riktig pappersbas. Kör den på en Stylus Photo 790
 

micro

Aktiv medlem
Tack för tipsen. Jag ska ta å prova Tetenals papper så får vi se vad det blir. Mvh micke
 

Anders R.

Medlem
Varför inte prova Epson watercolor. Ett papper med struktur.
Hittar du något spännade, dela gärna med dig!
Men, tycke och smak och till vilka motiv papper passar är ju väldigt enskilt, dess bättre!
Lycka till
 

pery

Aktiv medlem
Jag provade Epson heavyweight matte. Det följde nämligen med papperproverna som kom med min Epson 870. Jag tycker det ger en fin matt yta. Det har ingen direkt "struktur" utan är mest bara matt. Sen är det rätt billigt också.

Per
 

-Roger-

Aktiv medlem
Såg Hahnemuhles papper på elmia, riktigt snygga med fin struktur i, sen kan det ju bero på att det var Jan-Peter Lahalls bilder utskrivna på dem...:p
 
ANNONS