Annons

New York Camera - bra eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

müsli

Avslutat medlemskap
Har företaget New York Camera (tyskland) gått under jorden, eller? Jag får ingen kontakt med dem. Är det hela en bluff?

Har någon här lyckats få kontakt eller köpt något därifrån senaste månaderna?

http://www.ny-camera.de/
 

mrsandin

Aktiv medlem
De har väl kanske semester och ligger med jordens baksmälla efter deras jubileumsfest i början av oktober. De exiterar så vitt jag vet eftersom jag fick en inbjudan till deras fest för några veckor sedan.

Handlade av dem för ett år sedan senast och jag tycker det är bäst att ringa dem, går absolut enklare än med e-post. De kan vara lite sega att svara ibland.
 

jonasandersson

Aktiv medlem
NY-Camera finns fortfarande kvar, de håller bara på att flytta inom Tyskland. Jag har bra erfarenheter av dom, köpte min 10D och lite andra prylar där ifrån. Snabba svar på mailen och bra telefonsupport om man vill ringa.

Vill sedan påpeka att ditt namn på tråden är minst sagt barnslig. Speciellt som du inte haft något strul med dom utan bara inte fått något svar. SKÄRPNING!!!
 

müsli

Avslutat medlemskap
Tack för alla svar. Ok, en flytt kan ju förklara varför dom varit omöjliga att få tag på de senaste veckorna.

Fortsätter försöka kontakta dom då.
 

Daniel Ahlin

Aktiv medlem
Jag beställde ett 100-400 och ett 100 macro i april men det finns fortfarandet inte.

Som tur är så betalade jag inte utan valde att få det skickat mot postförskott, eftersom jag visste att det inte fanns i lagret.

Efter 2 månader med sporadisk mail kontakt så fick jag ett leveransbesked på en 10d och en 17-40. Efter ytterliagre någon månad så slutade dom svara på mina mail.
Jag skickade ungefär ett mail varannan vecka för att fråga vad som hände.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Höj nivån nu!

Det bör inte vara speciellt svårt att haja att diskussionen kommer att spåra ur med en sån där titel.

Vill man ha vettiga svar förstör man det för sig genom att införa sådana distraktionsmoment.

Jag har ändrat titeln och tagit bort alla inlägg som bara handlade om det använda ordet. Återgå till ämnet...
 

acey

Aktiv medlem
müsli skrev:
Har du lämnat tillbaks prylar eller har dom tagit betalt utan att leverera?
well, jag valde att betala med postförskott till en början, men sedan fick jag ett mail där de påstod att det skulle bli billigare att betala med kreditkort, vilket det också blev. men de hade lagt orden på postförskott ändå, så jag fick pengarna dragna från mitt konto samt att jag fick betala vid leverans.

de är medvetna om detta och jag har gett uppgifter att sätta in pengarna tillbaka, men det är mycket snack - liten verkstad tydligen. VÄLDIGT liten verkstad.
 

Boris

Aktiv medlem
Har handlat av de en gång, fick skicka varan tillbaka eftersom jag tyckte att det inte fungerade 100% (ljusmätare). De hjälpte mig så jag fick skicka direkt till Gossen, de kollade upp det och fick den tillbaka sedan. Så .... för mig så fungerade allting bra och snabbt.
 

Dave

Aktiv medlem
Bra eller inte: Svaret är inte. Beställde en 20D den 22 september, betalade in 200 E för att de skulle skicka kameran mot postförskott. Sen gick det åt helvete, de skulle flytta, sa att de var tillbaka den 7:E okt. Nu, över en månad senare efter jag beställt har jag inte fått någon kamera och har inte lyckats få tag i NÅGON... Mailat, skickat via deras feedbackformulär och har ringt. Inget. Skrev tom i deras gästbok. . . Inget.

Så svaret på frågan är enkel: Köp inte av de här idioterna, du riskerar bli fet-lurad. Jag verkar vara det, kan nog se i stjärnorna efter mina 200E.

Har tidigare i år handlat av ac-foto.de, fick min lins med UPS efter tre dagar. . . Känn på den.

Dave
 

müsli

Avslutat medlemskap
Hehe, nu har t o m deras teleabonnemang upphört!

Om man nu ringer numret på hemsidan (0049-2382/804702) så får man "Tele2 kundbesked. Det finns ingen abonnent med detta nummer. Vi ber er kontrollera numret och försöka igen." i örat.

Nä, jag ger upp
 

Dave

Aktiv medlem
Som jag så då... fetlurad e jag.. 200E i sjön.

Vart det inte någon mer som väntade på pengar från dem? Hurra för oss isåfall...

Dave
 

Dave

Aktiv medlem
Någon som har en länk till en fotosida i tyskland med ett forum, som denna sidan? så man kan kolla lite med infödingarna?!

Dave
 

mrsandin

Aktiv medlem
Ett tips kan ju vara att kolla med tyska skatteverket om de konkursat eller nått med tanke på att telefonnumret inte fungerar.

För övrigt har jag bara positiva erfarenheter av företaget. Tråkigt att höra att andra har haft det besvärligt.
 

Dave

Aktiv medlem
ok har bett om pengarna tillbaka, får vi se vad som händer. Har la inge större förhoppningar, en jevla tur man inte betalade hela summan . . .


Så håll er borta från ny-camera.de, ... för helvete...

Dave
 

mrsandin

Aktiv medlem
Jag testade att ringa tre av deras telefonnummer idag. Hänvisningston på två av dem, alltså numren fungerar inte. Det tredje numret var det bara en fax som stog och tjöt. Så något skummt är det...

Hoppas ni får tillbaks era pengar.
 
ANNONS