Annons

Durst B30

Produkter
(logga in för att koppla)

luciferq

Medlem
Har fått erbjudande om att köpa en Durst B30 för en billig penning och undrar om den är något att ha?? Att Durst gör bra förstoringsapparater vet jag ju, men den här har ett par år på nacken. Någon som har bättre erfarenhet?
Är huvudet vändbart så man kan kopiera mot golvet? Har den diffussions-ljus? Kan man byta optik för olika storlek av film?
 

walter-g

Aktiv medlem
B30

Är lite klen i "prestanda"och utvecklingsmöjligheter.. På fs radannonser finns en uppsjö av fina ett nummer större apparater,exvis Durst för mer eller mindre billig penning.
 

niklasl

Aktiv medlem
luciferq skrev:
Har fått erbjudande om att köpa en Durst B30 för en billig penning och undrar om den är något att ha?? Att Durst gör bra förstoringsapparater vet jag ju, men den här har ett par år på nacken. Någon som har bättre erfarenhet?
Är huvudet vändbart så man kan kopiera mot golvet? Har den diffussions-ljus? Kan man byta optik för olika storlek av film?
Durst B30 är en rätt OK förstoringsapparat. Vad jag kommer ihåg så är ljustypen som en blandning av kondensor och diffusor. Man kan inte vända huvudet men man kan skruva loss pelaren, vända 90 grader och skruva fast igen och med några böcker på plattan kan du kopiera mot golvet. Man kan byta optik men vad jag minns är den för liten för mellanformatfilm - finns ingen filmhållare för det.
 
ANNONS