Annons

nomatica.se

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Jag har

Hej,
Jag har handlat hos de.
Verkar enligt mig seriösa.
Valde framtsätt Federal Express som skall vara snabb, en del människor varnar för Nomatica och deras paket som erbjuder gratis frakt, den frakten skall enligt uppgift vara grisslö.
Valde att betala med banktransfer eftersom jag inte gillar att lämna ut kort.nummret i cyberrymden.
Nomatica rekommenderas av mig.
 

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Ribbe skrev:
1.Vad det du köpte bra?
2.Vet någon varför det är så billigt
3. Vilket ställe skulle ni handla på av www.pixmania.com eller www.nomatica.com om ni skulle köpa en dimage Z3?
SVAR -->

1. Jo det var bra, både produkten och priset.
Jag köpte en Sony DCR-PC109, digital videokamera.
Nomatica har ett pris på cirka 6956:- och El_Giganten cirka 10000:-

2. Jag tror att priserna beror delvis på att företaget är i ett land där man inte är så sugen på dubbel och trippel beskattning av varor, samt att man inte har så stort fysiskt lager.
Om man kollar på derqas hemsida så kan man se "i lager" eller "ej i lager", men man tar antagligen från någon annans lager...

3. Jag skulle rekommendera Nomatica, med ansledning av priset, de är 100 kr billigare och du kan välja att göra en banktransfer, det kan du inte på Pixmania
 

inze

Aktiv medlem
Jag köpte min första digitalkamera från AlfaDigi.com. Det var hösten 2002 och det var mitt första köp via nätet. Det fungerade bara bra och de finns ju fortfarande kvar efter 2 år. Bra omdömen ser de ut att ha fått på Pricerunner också så jag skulle nog föredra dem framför t ex nomatica.

En nackdel med dem är att jag hittar inget om de har varan i lager eller inte men det kan man ju alltid ringa eller maila och fråga om innan man beställer.

P.S Man fick en chokladbit i paketet från dem också (i alla fall då 2002).
 

Xman

Medlem
Trasiga CF-kort

Jag köpte min D70 hos nomatica i februari i år. Redan från början hade jag problem med mitt minneskort när jag försökte överföra bilderna till datorn. Jag fick ofta "Felaktig parameter". Till slut tröttnade jag och skickade mitt kort till Nomatica och de skickade efter en vecka mig ett nytt CF-kort. Frågan är om de inte skickade tillbaka samma kort, för detta fungerar ännu sämre. Formaterar felaktig volym, skrivskyddat m.m. Nu har jag skickat tillbaka mitt kort en andra gång och hoppas att jag inte får ett trasigt kort igen. Kameran är det inget fel på, den fungerar fint med andra kort jag provat. Nomatican skickar alltid med sina "T-Pro"-kort och tydligen verkar de inte fungerar alltför väl.
 

Christer1

Aktiv medlem
Ribbe skrev:
Vilket ställe skulle ni handla på av www.pixmania.com eller www.nomatica.com om ni skulle köpa en dimage Z3?
Ingetdera dom har ju oerhört höga priser.

Gå in här på Tyska siterna och välj leverantör för det du är intresserad av:

http://www.geizhals.net/eu/?cat=dcam&mpixel=7-&sort=artikel&bpmax=&asuch=&filter=+Angebote+anzeigen+

Tre siter har jag använt PIXXASS,Foto Erhardt och Fotomeile. Dom två första är mycket bra att handla ifrån. Undvik Fotomeile som bara krånglar till allt.
 
ANNONS