Annons

Blyerts

Produkter
(logga in för att koppla)

tamino

Aktiv medlem
Styvfar har nyss fyllt 50 och ska ha tackkort, han ville ha mig till att ta kortet, och så vill han ha det omgjort så att det ser ut som att det är tecknat med blyerts, min tanke blev fotosidan! :D
Så vågar ni på er ett försök? ;)
Just det. Här kommer länk till kortet i större format. www.lindbergh.biz/DSC_2138.jpg
 

Bilagor

piami

Aktiv medlem
svårare än jag trodde... har använt de flesta filterfunktioner jag kunde hitta :)) men jag fick nöja mig med den lilla bilden - den stora fick jag inte upp...Lasses blev ju mer likt tycker jag...
 

Bilagor

Senast ändrad:

Estethia

Aktiv medlem
bild skickad.


jag gjorde bilden s/v med channelmixer.
sen gjorde jag två lagerkopior och på den ena la jag filtret photocopy för att få konturer med teckningskänsla och på den andra graphic pen.

sen la jag nån av dom (minns inte vicken) överst och drog ner opaciteten.

sist så använde jag nivåer och minskade på svärtan för att uppnå lite blyertskänsla. blyerts är sällan totalsvart.
 

P_S

Aktiv medlem
Fyller på med ytterligare en variant då...

Först s/v, sedan tre lager... Ett photocopy, ett crosshatch och ett charcoal.De två sista blandade med overlay och 50% opacity... Lite nivåjusteringar och lagermask för att "gråa till" tanken och hjälmen...
 

tamino

Aktiv medlem
Lasse H skrev:
Attans!
För sent, har hunnit städa bort mina förslag.
Som i och för sig var gjorda på den lilla bilden eftersom jag inte fick fram den stora.

mvh
Attans.. :( Jag visade honom tråden och han blev störtförtjust i ditt "bidrag". Nåja, det löser sig väl :D
 

opettersson

Aktiv medlem
P_S skrev:
Fyller på med ytterligare en variant då...

Först s/v, sedan tre lager... Ett photocopy, ett crosshatch och ett charcoal.De två sista blandade med overlay och 50% opacity... Lite nivåjusteringar och lagermask för att "gråa till" tanken och hjälmen...
Är det bara jag som sitter med en svensk version?
Vad är "crosshatch" och "charcoal"...på svenska alltså
 

Kasch

Aktiv medlem
Ahhh... målarkluddar! Ni tonar ju bort det absoulut viktigaste och vackraste i bilden: Mannen sitter ju på en Triumph-hoj. Denna vackra och klassiska tanklogga måste framhävas!
 
ANNONS