Annons

Betyg och kritik på butiker

Produkter
(logga in för att koppla)

barret

Aktiv medlem
Vad hände med förslaget på att följa Photo.net's variant med en sida för kritk på butiker och leverantörer?

Vore ju bra att bara kunna säga vad man tycker om en butik såväl positivt som negativt utan att behöva starrta en discussion/forum....
 

barret

Aktiv medlem
Strange...

Konstigt att folk inte har annat att prata om än vad dom köper och var, men intresset för detta ämne saknas??

Jag skulle uppskatta att snabbt kunna kolla om en butik är vettig att handla hos utan att öppna en ny tråd varje gång....
 

Ballerina

Aktiv medlem
Jag tycker det är en bra idé med "recensioner" av butiker.
Det som kan tala mot detta är väl att de missnöjda kunderna får en övervikt bland de som recenserar. På så sätt blir det hela en stor hög med klagamål som resulterar i att landets samtliga fotografer drabbas av grav paranoia och gömmer sig i sina mörkrum. :)
 

hakanv

Aktiv medlem
...det är bara att surfa in här så kan man läsa vad andra tycker om olika nätbutiker. Man kan även "tycka till" själv.

/Håkan
 

barret

Aktiv medlem
hakanv skrev:
...det är bara att surfa in här så kan man läsa vad andra tycker om olika nätbutiker. Man kan även "tycka till" själv.

/Håkan
Jo, men när man ändå är inne på FS dygnet runt och hämtar all info man behöver så är det naturligt att ha denna funktion också...

Man vill kanske veta om vanliga butiker också....

Här på FS har man ju lite koll på vilka människorna är som recenserar....

Förresten finns ju produktrecensioner på Pricerunner också. Borde man kanske ta bort produktrecensionerna från FS.
 

avslutat medlemskap 201003

Avslutat medlemskap
Jag skulle också uppskatta en sådan funktion, har faktiskt gått och grubblat över vart man ska skicka sina färgrullar för framkallning...även om det säkert finns trådar för det också nånstans i forumet.

Jag tror inte det bara kommer att bli negativ omdömen, det är ju bara att kolla lite på de andra recensionerna. Vad jag har sett så tycker jag de allra flesta är positiva, sen kanske det är skillnad på fotoprylar och butiker men ändå.

Sen vet jag inte om jag tycker att butikerna automatiskt ska ha möjlighet att försvara sig hela tiden. Kan tänka mig att det lätt blir snedvridet, tror det är bättre att man tar det hela med en nypa salt och bedömer helhetsintrycket och inte enskilda fall och lägger ansvaret på oss som medlemmar att försöka ge en så ärlig bild som möjligt. Liksom med alla andra recesnioner så tycker jag det är en stor fördel att man faktiskt kan få en liten uppfattning om vem som lämnar omdömena också.
 

avslutat medlemskap 201003

Avslutat medlemskap
hakanv skrev:
...det är bara att surfa in här så kan man läsa vad andra tycker om olika nätbutiker. Man kan även "tycka till" själv.
Nu har jag inet varit inne och kollat på länken, men för min egen del tror jag jag skulle sätta större förtroende till omdömen som lämnats av medlemmar här på fotosidan. En annan grej är ju att man skulle kunna recensera annat än rena internetbutiker, det finns ju trots allt en del vanliga kvar även om dom blir färre. Men tack så jättemycket för länken, den kan vara bra och ha!
 
ANNONS