Annons

Fotoresa utan mål

Produkter
(logga in för att koppla)

Sonnaren

Aktiv medlem
Nu åker jag på fotosemester. Jag vet inte vart jag ska och vill inte veta heller. Det är jag, fotoutrustning, tält, sovsäck och Trangia med KAP-arcticbrännare. Jag åker bil och styr dit näsan pekar i en vecka, följer större vägar till dess en avtagsväg ser intressant ut. Motivområden får bli det som dyker upp. I en vecka ska jag nomadisera på detta viset. Återkommer med bilder i ett album här så småningom. Diskussionsämne: Den helt förutsättnings-och kravlösa fotosemestern, kan det vara något?
Us
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det låter ruskigt trevlig. Jag förmodar att du inte har fru/sambo? :)

Oplanerade resor är bäst. Jag körde mc förut och då var det lätt att bestämma sig en fredag för att tillbringa helgen där vägarna råkade leda. Saknar det.
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Jodå, jag är gift. Men min hustru skall åka på en kurs på onsdag så det passade bra denna veckan. Jag har åkt ensam på fotoresa förut men då har det varit mot känt mål, det som är nytt för mig är den totala bristen på all form av planering.....-)). Och den bristen är jag nyfiken på......
Us
 

Hassan

Aktiv medlem
Det låter lockande. Risken med en sån resa är väl att man ovetandes passerar smultronställen och väljer fel väg. Jag har ibland gjort dagsturer men det kan kännas lite frustrerande med mycket åkande och lite fotograferande.

/ Hasse
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Jo visst finns den risken, det är sant. Men också möjligheten att hitta något nytt. Jag har också som du säger åkt en hel dag med magert utbyte, men oftast är väl det på hemmaplan där man ju är blind som en fladdermus. Jag är medveten om att det kan bli en hel del "bommar" men knappast sju dagar i sträck... Sedan ligger det också i sakens natur att givetvis kan kända orter/områden dyka upp. Du vet det där:" Åhhh tusan, ligger det HÄR!!??!" Och det är ju inte så att jag jagar "vita fläckar" på kartan.
Us
 

pixelbild

Avslutat medlemskap
Det är ju härligt att bara åka dit näsan pekar,önskar jag hade tid med det också.Det får bli på semestern.
 

Sonnaren

Aktiv medlem
pixelbild skrev:
Det är ju härligt att bara åka dit näsan pekar,önskar jag hade tid med det också.Det får bli på semestern.
Jamen detta ÄR ju min semester. Första veckan av tre. Se'n skall jag tillbaka till vårdapparaten igen med utökat ansvar eftersom två kollegor går på semester när jag återvänder. Men de bekymren få vi ta då. Packning pågår......;-)
Us
 

Hansi

Aktiv medlem
Jag har också tänkt att göra en del av min semester till en fotosemester i sommar. Tanken är att starta från Stockholm för att sedan följa östkuten söderut hela vägen ner till Skåne. Färden går sedan vidare norrut längs västkusten ända upp till Norska gränsen. Om tiden medger så kanske det även blir en kort visit i Norge.

Jag kan knappt bärga mig till semestern :)
 
ANNONS