Annons

Är foton/bilder helt gjorda på datorn värda att vara med på sidan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte börja med att säga att jag och kamrer inte alltid kommer överense men jag och datorer gör det dock ,,, jag anser de bilder jag gjort som konst,,, och har jag inte rätt om jag säger att foto/efterbearbetning och att hitta just d som ska sitta på bilden är konst...vi utrycker oss båda med bilder/foton men har fått höra att mina bilder inte hör hemma här,,, men att de borde finnas en egen avdelning för "datorkonst" tacksam för vettiga svar även från webmaster///Thomas konstnär fast ändå inte???
 

Hampus

Aktiv medlem
Tycker mig känna igen denna diskussionen men här kommer vad jag tycker.

Bilder gjorda i datorn är väl trots allt inte fotografier? Alltså, de har inte här att göra. Det är väl trots allt fotosidan.se som siten heter, inte bildsidan.se eller konstsidan.se. Meningen med hela siten är väl att man skall kunna visa upp bilder som på något vis kommer ur en kamera och inget annat... Har jag inte rätt?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej, datorkonst hör inte hemma på fotosidan.se. Här är den sammanhållande länken foto/fotografering och vi har ingen ambition att starta en avdelning för datorkonst. Helt enkelt därför att det inte ingår i fotosidan.se:s grundidé.

Om du vill publicera sådana bilder så rekommenderar jag www.pixelarea.com där man tillåter ett bredare spektrum.

/david
 
jag som då redan lagt upp bilderna med förhoppningen att man skulle kunna klassificera dem som "foton". Fast jag håller ändå med dig eftersom att d inte är foton i den bemärkelsen...men ändå ett foto skapat på skärmen med kunskapen och fantasin som mål eller objekt för fotot men ska jag enligt dig ta bort d bildena jag lagt upp eller ska ni förbjuda denna typen av lite speciella foton på sidan... har i och för sig inte sätt något liknade på siten men min tanke var väl att insperara och kanske få människor att förstå sig på andra typer av foton som alla inte är vana vid vill inte ställa till oreda genom att andra mindre seriösa kommer och förstör er fina site som jag direkt gillade. trevliga människor som försöker få en att bli bättre inom det man gör. Oavsätt vilken typ av foto d handlar om. D tråkiga för min del är att jag inte kan ett skvatt om fototeknink med en kamera i handen utan i stället utrycker mig på ett sätt jag tror att jag behärskar...///Tacksam för svar
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag förstår hur du menar, men för att fotosidan.se inte skall bli luddig i kanten, så behöver vi sätta ner foten. Jag tror faktiskt att du på www.pixelarea.com kan få mycket feedback på dina alster. All lycka!

/david
 
okey men ska jag radera hela min profil... eftersom att jag inte kommer att kunna lägga upp"foton" pga bristande kunskaper inom det området... tråkigt men regler är till för att följas och jag accepterar dem vill bara veta om jag skall ta bort profilen... och om du är ansvarig för denna typen av frågor?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej, du behöver självklart inte avsluta ditt medlemskap! Du skall ha den kvar så att du kan skriva kommentarer och ställa frågor här, så att du kan utvecklas.
 
tackar då för informationen och ska respektera svaret genom att inte lägga upp fler bilder,,, men om du sätt dem så kanske du förstår mer vad jag menar eller?
 
ANNONS