Annons

*ist DS och USB On The Go.

Produkter
(logga in för att koppla)

Damocles

Aktiv medlem
Kolla tillverkarens hemsida, men jag tippar om inte. Då skulle den ha marknadsförts mer som en bra feature. USB-2-Go är fortfarande såpass nytt så jag tror inte det hanns med i utvecklingen av *ist DS.
 

Isakisak

Aktiv medlem
Jag har fattat så mycket som att det fungerar om kameran stöder USM. men hur kollar man det egentligen. det står ingenting på Pentax hemsida och hittar ingen kontaktadress till Pentax heller.

jag vet att det finns i alla fall en äldre Pentax modell som stöder USB on the go, i alla fall enligt http://www.iriver.com/html/support/faq/sufq_view.asp?searchProductIdx=42&searchString=&page=4&idx=8&tmpSearchProductIdx=&tmpSearchString=

har kollat på den modellen och där har dom inte marknadsfört att den stöder USB on the go.

Har också fått veta att om kameran fungerar utan drivrutiner till windows 98 så ska den fungera med USB on the go. Men hur kollar man det om man inte har windows 98?
/Isak
 

stäck

Aktiv medlem
Det saken gäller är "USB Mass Storage Device"-standarden, som de allra flesta nyare (ett par år) kameror klarar. Det innebär bl.a. att kameran funkar som en "removable disk" i Windows (98 eller senare) utan att man behöver några särskilda drivrutiner. Det skulle förvåna mig mycket om en kamera som *ist DS inte klarar av detta.
Om kameran klarar detta, så kan en "USB Host" begripa enheten utan särskilda drivrutiner, vilket borde vara precis vad som behövs för kompatibilitet med "USB On The Go".
 

snysop

Aktiv medlem
Vad exakt är frågan? Om kameran klarar USB-2-Go? Ingen aning. Kameran blir en removable disc, det är allt jag vet. Om det är som John säger så borde den klara av det.

Till TS: Maila Pentax och fråga. Email-adressen finns här i tråden.
 

Damocles

Aktiv medlem
Tanken är det att om enheten fungerar som en standard flyttbar disk i windows så kan en USB-on-the-go enhet läsa ur den då den troligen figurerar som kontroller och har då menysystem för att kunna navigera i filstrukturen på flashkortet i kameran.
 
ANNONS