Annons

Sigma 30 1,4 EX HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

Eveningstar

Aktiv medlem
Förhoppningsvis så blir det dyrt, OCH bra.

Logiskt är ju att man köper en ljusstark optik för att kunna använda den på de större bländaröppningarna, slippa blända ner till typ f/4
 

Anden

Aktiv medlem
Jag vill att det ska vara bra och billigt. Ser inte det roliga att betala mycket för något. Det är ju bildkvalitén som är det viktiga IMHO.

A
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hade den tecknat ut ett fullt format hade nog priset blivit högre, högre än vad det nu blir,,

Jag får väl aldrig se en 30mm för fullformat,, men den (30mm) hade helt klart också varit intressant med ett (1,3x) typ 1DII hus, enligt min mening!

Jag saknar en fast och snabb lins på 30mm till 40mm,, hade gärna sett att Sigma hade kommit med en f1,4.

Får nog blicka ut i rymden efter en sådan;)


/Niclas,
 

Eveningstar

Aktiv medlem
Jo så klart så är det ju bättre att det är billigt =)

Det jag egentligen menade var ju att jag hoppas på att de låtit sakerna kostar det de gör och inte gjort avkall på allt för mycket bara för att pressa priset.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är ett EX-objektiv med HSM, två "Special Low Dispersion" linser och en "hybrid aspherical" lins, så nog verkar de ha kostat på den allt.
 

PeterLj2

Aktiv medlem
"Provade" exemplaret på elmia men jag fick tyvärr inte ta några bilder med det då det var en prototyp men det kändes verkligen som det var något när man kollade genom sökaren.
 

Damocles

Aktiv medlem
lär väl inte vara så mycket sämre än motsvarande 50/1.4or eller 1.8or som den ska "ersätta". De flesta av dem är ju inte heller direkt snorskarpa på full öppning utan först neråt F/2.8 eller så.

men skillnaden mellan F/1.4 och F/2.8 kan ju vara att ha rörelseoskärpa över hela bilden, eller att linsen inte teknar ut perfekt. Då föredrar jag det senare då det är som skillnaden på bild eller ingen bild alls.
 

Malla

Aktiv medlem
Såg att Cyberphoto kommit med prisuppgift nu 3695:- inkl moms. Ingen levuppgift..Är det någon som vet något mer om detta, hört eller läst några tester?
 

Eveningstar

Aktiv medlem
Högst intressant.
Det var lite lägre än jag todde. Det är antingen bra eller så beror det på att det kanske inte är så bra som man hoppas på.

Kommer det bara upp ett par bra testbilder någonstans så ska det bli köp av.
 

gazorg

Aktiv medlem
Någon som vet om objektivet finns i sinnevärlden numera? Såg precis att Cyberphoto satt ett pris på det.

Någon som hittat ett test någonstans på nätet? Eller några testbilder?
 
ANNONS