Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intervju med Oliviero Toscani (fd Benetton)

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
I morse satt jag som vanligt lite halvslumrande läsandes dagens Metro och vaknar till när ögonen faller på rubriken "Benskörhet fascinerar kontroversiell Toscani". Jajamen, tidningen har en intervju med italienske f d Benetton-fotografen Olivier Toscani (som f ö varit gift med en svenska!) apropå hans utställning på Norra Latin i Stockholm. Han passar även på att ge en känga åt sin f d arbetsgivare. :)

Metro går även att läsa (som PDF) på nätet:
http://www.metro.se

(psst.. Stockholmsutgåvan, sida 8)
 

niklasl

Aktiv medlem
Bildstilen är bekant från Benetton-tiden men om man inte visste att det handlade om osteoporos, vem skulle ha förstått det utifrån motiven? Visst, den gamla tantens kyfos är säkert osteoporosorsakad, men... När jag hör ordet osteoporos tänker jag på DXA-mätningar och röntgenbilder av kotkompressioner och inte på helkroppsbilder av nakna kvinnor i olika åldrar som ju i de allra flesta fall inte visar osteoporos, även om den skulle finnas hos den avfotograferade.
 
ANNONS