Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina AT-X 80-200/2,8 - Nåt att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

piratjenny

Avslutat medlemskap
Är det nån som har någon erfarenhet av detta objektiv? Intryck? Snabb/långsam AF, skärpa etc etc?

//Jenny
 

sagan

Avslutat medlemskap
Den är tämligen medioker, inget jag skulle rekommendera.

Är du ute efter en prisvärd med det omfånget och ljusstyrkan så kolla hellre på sigma.
 

piratjenny

Avslutat medlemskap
sagan skrev:
Den är tämligen medioker, inget jag skulle rekommendera.

Är du ute efter en prisvärd med det omfånget och ljusstyrkan så kolla hellre på sigma.
Det är den andra jag funderar på. Det skiljer inte såå värst mycket i pris så jag misstänker att det inte försvarar kvalitetsskillnaden.. Eller?

//Jenny
 

sagan

Avslutat medlemskap
Du kommer bli besviken på tokinan, det kan jag nästan lova.

Sigman är värd det extra slantarna och mer därtill.
 

dumbo

Aktiv medlem
Jag instämmer nog med Kim här. Jag testade en lite äldre variant av Tokinan och den var helt hemsk. De nyare verkar bättre, men uppvisar samma tendenser.
Sigman är definitivt ett bättre köp, som det lutar åt även för mig, när skattepengarna kommer.
 

dumbo

Aktiv medlem
Ja, man kan ju inte skaffa sig bundsförvanter på den mörka sidan, eller iaf inte skylta med det. ;-)
 
ANNONS