Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på resmål

Produkter
(logga in för att koppla)

roal

Medlem
Resa!

Jag har några SAS eurobonus poäng som snart går ut. Hade tänkt mig flyga en tvådagars tur någonstans i europa bara föra att plåta.

Någon som har ett tips, eller kanske vill följa med.
 

LaSvedesina

Aktiv medlem
Rom om du nu gillar att fota stadsmijöer och har ett intresse för arkitektur och historia.

Ciao Annika
 

systerdiesel

Aktiv medlem
Skottland, flyg till Edinburg, hyr en bil och kör till isle of skye. Har inte gjort det själv men har en kompis som snart kommer ut med en bok om skye, och av hans bilder att döma är det ett fantastiskt ställe.
 

Piha

Aktiv medlem
Håller med Jan, Skottland och Isle of Skye är helt rätt (har varit där). Flyg dock till Glasgow, det är närmare (till Isle of Skye alltså...).

Pia
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Flyg till Dublin och hyr en bil och kör söderut längs kusten. Där finn ett samhälle som heter Wexford som tydligen ska vara en av de första bosättningarna på Irland (grundat av våra förfäder vikingarna). Där ska finnas mycket för den som är intreserad av natur, historia eller ruiner. Jag ska själv dit i Juli.

Greven
 

AronAkesson

Aktiv medlem
Färöarna

Åk till Färöarna! Mycket spektakulärt, dessutom kostar det inte mer bonuspoäng än någon annan resa innom skandinavinen, trots att biljetterna dit egentligen är dyra som fan!
 

timofej

Aktiv medlem
Svalbard

Jag säger Svalbard! För det behöver du samma antal poäng som att flyga till Oslo = mest upplevelse för pengarna. Det är ett av sådana ställen ditt man aldrig kommer annars.

Som Aron påpekat kan Färöarna också vara ett bra alternativ. Vet dock inte hur mycket poäng behövs för att komma ditt.
 

AronAkesson

Aktiv medlem
Re: Svalbard

timofej skrev:
Jag säger Svalbard! För det behöver du samma antal poäng som att flyga till Oslo = mest upplevelse för pengarna. Det är ett av sådana ställen ditt man aldrig kommer annars.

Som Aron påpekat kan Färöarna också vara ett bra alternativ. Vet dock inte hur mycket poäng behövs för att komma ditt.
Oj, det va Svalbard jag menade! Har två polare som åkte det några dagar, just för Eurobonuspoäng. Dom tyckte det va helt fantastiskt! Solen går ju alldrig ner nu på sommaren, så det är kanske en idee att ta några E eller lite anfetamin så får du massvis av kvalitetsfototid!
 

gitte edelman

Aktiv medlem
För något annorlunda:
Flyg til Amsterdam, ta tåg till Groningen, buss till kusten och färja till Schiermonnikoog, den östligaste av de holländska frisiska öarna. (Du behöver två dar på dig att lära dig uttala namnet!)
Det är en vandrande sandö. Halva är naturreservat (en del av året är östra delen av ön begränsad för tillträde, pga häckande fåglar. Bäst att kolla först.). Bilar totalförbjudna på hela ön året runt. Hyr cykel och fotografera sanddyner och fåglar och kaniner och ebb. Jädrans vad kaniner det finns där! (Vid lågvatten kan man gå till fastlandet, men det rekommenderas inte för oerfarna...)
Finns ett par hotell.
Var där en gång och har sedan dess velat åka tillbaks, men det har inte blivit av.
 

roal

Medlem
Tack så mycket

Tack så jätte mycket för alla tips.

Mina poäng går ut sista juni, så ska fundera lite sen bär det av.
 
ANNONS