Annons

Tips på bra fotoställen i Norge!?

Produkter
(logga in för att koppla)

woofes

Aktiv medlem
Jag och en kompis har planerat en mc semester genom Norge i slutet av juli. Jag undrar om det finns någon som kan rekommendera några riktigt bra fotoplaster som man bara inte får missa!! En självklart är ju Predikstolen så den behöver ni ju inte nämna ;)

Mvh, Andreas
 

feskarn

Aktiv medlem
Röst, Röst, Röst!
Längst ut på lofoten är helt fantastiskt!
Jag var där förra sommaren och då fanns där över en miljon lunnefåglar och vi lyckedes se 33 havsörnar samtidigt.

// Hampus L
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Om du kör runt på mc och inte finner bra fotoplatser stup i kvarten i Norge - sgs varsomhelst - behöver du gå på synkontroll! :D
Färgerna, ljuset och bakgrunder med fjäll och hav gör att minsta blomma eller strandsten blir ett konstverk. Sen finns det intressanta kontraster med både vackra och fula småstäder, industri- och fiskemiljöer.
Med mc kan du/ni ju stoppa varsomhelst! Lyckans eviga ostar!
 

woofes

Aktiv medlem
Tack för svaren!! =)

Vi vet inte ännu om vi kommer att åka så långt upp som lofoten men gör vi det så ska jag ha ditt tips i tankarna Hampus!!

Det är precis som du säger Birgitta! vi kommer ha all möjlighet i världen att stanna o njuta av den vackra naturen! men något filter måste man ändå ha ;) och några mål måste man också ha! Finns det några självklara platser med tex höga vackra vattenfall, vackra broar, öar, berg tja vad som helst som är extraordinärt för just Norge?

/Andreas
 

Bertil B

Aktiv medlem
Mitt råd är att inte bestämma platser som "blir ett måste" - ösregn är ingen udda sak i detta land och då får vara var man vill så blir det grått till slut. Ta vara på morgon & kvällsljus, som vanligt. Obs. solen når inte ned i fjordbotten (dal-) på alla ställen.
 

FouFoto

Aktiv medlem
Bertil B skrev:
Mitt råd är att inte bestämma platser som "blir ett måste" - ösregn är ingen udda sak i detta land och då får vara var man vill så blir det grått till slut. Ta vara på morgon & kvällsljus, som vanligt. Obs. solen når inte ned i fjordbotten (dal-) på alla ställen.
Beror på om man tältar eller hyr hytter. Vi vågar inte chansa då vi ska hyra hytter. Redan nu är det fullbokat på vissa ställen (för första veckan i juni)
 

woofes

Aktiv medlem
Jag kommer ha Predikstolen som ett MÅSTE iaf! där MÅSTE det vara fint väder när vi anländer! ;) Nej då det får bli som det blir ;). Kommer att ha med oss tält så vi kan stanna istort var som helst. Beroende på hur vädret är samt hur omständigt och trötta vi blir så har vi planerat ca2 veckor.

Första nätterna blir i Oslo, sedan drar det vidare västerut mot Rjukan, Predikstolen, tillbaka genom Hardangervidderna. Kanske ut till Bergen, upp mot Jotunheimen. Via Geiranger upp mot Ålesund. Trollstigen, Kristiansund, Trondheim och hemmåt =)

Någon som vet hur man tar sig till toppen at Jotunheimen? Går det vanliga vägar upp eller är det vandra som gäller?

/Andreas
 

woofes

Aktiv medlem
Tack Anders!!! Din sida var precis vad jag behövde! Jo det var nog Galdhöpiggen jag menade ;)
 
ANNONS