Annons

Fuji 4900z?

Produkter
(logga in för att koppla)

Husky21

Ny medlem
En bra kamera!

Jag har haft en Fuji 4900z som jag sålde för ett tag sedan men inte för att jag var missnöjd utan för att jag ville ha något mer avancerat.
Jag hade den ca 7mån och hann med en hel del foton, och jag var mycket nöjd med bildkvaliteten och funktionen, det jag kan klaga på är väl att det är lite kort batteritid så man bör ha flera batterier till den.
För priset man får den för idag så tycker jag det är en mycket prisvärd kamera!

Jag kommer lägga ut någon bild som jag tog med Fujin i mina album lite senare om du vill se ett exempel.
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Jag har tidigare haft 4900z..

I början tyckte jag den var väldigt bra men efter 1 vecka förstog jag att den inte var lika bra som jag trodde..

Det finns både fördelar och nackdelar med 4900z men detta tycker jag:

+
* Kameran har en fantastisk zoom 6x
* Den har mycket funktioner och inställningar
* Den är ganska liten och lätt och enkel att använda.
* Ska du skriva ut bilder så har den en fördel då du kan fotografera i större upplösningar än vad sensoren egentligen klarar (genom interpolering) Dvs den klarar bättre utskrifter än andra 2megapixel kameror.. inte bli lurad av Fujifilms superCCD och tro att den kan jämföras med 3/4 megapixel kameror..

-
* Bilderna har mycket brus
* Bilderna i 1600x1200 är bäst, och bilderna med interpolering är oskarpa och har mycket brus.
* Den är lite plastig...
* Irriterande med att den ibland slår sig av..
* Sökaren är en liten LCD, den är bra för att vara LCD men när det är sol ute så kan du få problem.
* Den använder Smartmedia kort..

Mitt tips är:
Är du ute efter en 2megapixel kamera med mycket funktioner, och ifall du inte har stora krav på bildkvalitet är 4900z ett bra alternativ.

MEN
Var säker på att ta en titt på Casio QV-4000 också.. enligt mig ett mycket bättre alternativ till samma pris!

Personligen hade jag sparat någon tusenlapp och köpt Canon G2 istället.
 
ANNONS