Annons

Olympus America kör en "kewl" presentation av E-300, med titeln:

Produkter
(logga in för att koppla)

jakob_borg

Aktiv medlem
Äh, lite damm kan man ju klona bort. Men vad är det som händer runt helikoptern i 029.jpg egentligen, där är ett stort ljust område som nästan ser lite "virvligt" ut på min monitor...?
 

Scratchen

Aktiv medlem
jakob_borg skrev:
Men vad är det som händer runt helikoptern i 029.jpg egentligen, där är ett stort ljust område som nästan ser lite "virvligt" ut på min monitor...?
Jag undrar samma sak, helikoptern ser nästan inklippt ut? :S
 

J. Patric

Aktiv medlem
jakob_borg skrev:
Äh, lite damm kan man ju klona bort. Men vad är det som händer runt helikoptern i 029.jpg egentligen, där är ett stort ljust område som nästan ser lite "virvligt" ut på min monitor...?
Även på bild 101.jpg kan man se lite ljusare himmel runt om stjärten på helikoptern. Antingen är det ett atmosfäriskt fenomen som jag inte känner till, eller så ett av de fel som digitalkameror lider av. Ser även utbrända högdagrar, som ju är vanligt med digitalkameror. I övrigt ser bilderna väldigt "digitala" ut. Lite tråkig känsla.
 

Damocles

Aktiv medlem
Tror det är ett atmosfäriskt fenomen, har sett det på bilder tagna med vanliga negativfilm, då jäms med en rad trädtoppar. Såg helskumt ut med en bred lite ljusare gloria runt skogen.

Fråga mig inte varför det uppkommer dock.
 

Roger.m

Aktiv medlem
Men..

..Så där kan väll inte "bra" pressbilder se ut..

;-) Känner mig som en mycket bättre happy snapper efter det här....
 
ANNONS