Annons

ehm... tag bort spegelbrösten!

Produkter
(logga in för att koppla)

ImCHEETAH

Aktiv medlem


- kan någon hjälpa mig att få bort känslan av bröst i o med spegelbilden där?? :p

kanske bara ska mörka ner speglingen lite? eller något annat tips? =)

TACK! /Peder
 

Hawaiii

Aktiv medlem
Jag använde mest "blur" eller "smear" eller vad det heter, (pekfingret i PS), även lite klonstämpel.
 

kreatören

Aktiv medlem
Ljuset på bröstet "stämlade" jag bort.
Reflexen i vattnet dämpade jag genom att kopiera över den i ett nytt lager och sedan mörka ner den med nivåer + lite penselretusch i ett masklager.

Kör hårt!
Bernt
 

Hawaiii

Aktiv medlem
Ooops, det såg jag inte. Man är visst inte så stadig på handen så tidigt på morgonen. Kanske ska försöka på mig en till , med lite mer känsla bakom.
 

ImCHEETAH

Aktiv medlem
ah jag har försökt lite nu men ska man göra det finkänsligt är det svårt att få bort bröstkänslan. Tror nästan den första är den enda som funkar! Men hur gjorde du där för att behålla ljuskänslan trots att du svärtade ner vattnet?
 

Hawaiii

Aktiv medlem
Med pekfingerverktyget kan man ju dra ut olika delar av bilden. Jag valde att först dra ihop bröstspeglingen från både vänster och höger tills det bara var en liten reflektion kvar i mitten. Då tog jag klonstämpeln och klonade lite av det mörkare vattnet, och suddade ihop det hela så det inte blir några skarpa kanter. Själv tycker jag att jag gjorde vattnet lite för mörkt på den första, skulle gärna få till några fler reflexer av träden runtomkring.

Det kanske blir ytterligare ett försök.....
 

ImCHEETAH

Aktiv medlem
Hawaiii skrev:
Med pekfingerverktyget kan man ju dra ut olika delar av bilden. Jag valde att först dra ihop bröstspeglingen från både vänster och höger tills det bara var en liten reflektion kvar i mitten. Då tog jag klonstämpeln och klonade lite av det mörkare vattnet, och suddade ihop det hela så det inte blir några skarpa kanter. Själv tycker jag att jag gjorde vattnet lite för mörkt på den första, skulle gärna få till några fler reflexer av träden runtomkring.

Det kanske blir ytterligare ett försök.....
du låter ju som ett proffs - ingen bakgrund inom plastikkirurgin? ;)

jo du har rätt i att lite fler speglingar från träden skulle va fint men man kan ju få allt här i världen? =)
 
ANNONS