Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med att fräscha upp ett gammalt fotografi

Produkter
(logga in för att koppla)

Bessie

Ny medlem
Hej!

Har ett gammalt fotografi som jag behöver lite hjälp med att fräscha upp. Bilden är den enda på min morfars hela familj. Jag har fixat det mesta på fotot, men jag behöver hjälp med att bl.a. få bort de gula fläckarna som finns på bilden.

Jag har testat att få bilden skarpare utan bra resultat om någon vet ett sätt att göra detta, utan att förstöra bilden är jag tacksam för info.

Tack för hjälpen,

Amanda
 

Bilagor

Senast ändrad:

honkan

Aktiv medlem
Du lär få lägga upp en länk till en betydligt större bild om någon skall kunna göra ngt.

Mvh

//Mats.
 

ahd

Aktiv medlem
Har du inte tillgång till en högupplöst bild i stället så kanske man kan göra något bättre. Men här kommer i alla fall mitt förslag. /Anders
 

Bilagor

ssilva

Aktiv medlem
Du måste scanna bilden jättehögupplöst först och främst. Sen är det att sitta några timmar, dutta i Photoshop och fixa vad du tycker som behövs.Du kan inte göra någonting med skärpan om bilden själv är gammal, men du kan själv bygga några delar som är kanske förstörda.Tycker du att det är värt, kanske en fotograf som jobbar med dator kan hjälpa dig.
 
ANNONS